اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحرکات حماس در سطح بین‌الملل برای جلب حمایت از اسرای فلسطین

خبرگزاری فارس: عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از تحرکات گسترده این جنبش در سطح بین‌الملل برای جلب حمایت محافل عربی و بین‌المللی از اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

تحرکات حماس در سطح بین‌الملل برای جلب حمایت از اسرای فلسطین

به گزارش فارس، "عزت الرشق" عضو دفتر سیاسی حماس گفت: رهبری این جنبش به منظور طرح مسئله اسرای اعتصاب کننده غذا دست به یک تحرک گسترده در سطوح ملی و عربی و بین المللی خواهد زد.

وی تاکید کرد: حماس در چارچوب این تحرک حمایت محافل عربی و اسلامی و بین المللی از مساله اسرای فلسطینی را جلب خواهد کرد تا زمینه تحقق خواسته های این اسرا از جمله لغو قانون شالیت و پایان بخشیدن به حبس فلسطینیان در سلول های انفرادی را فراهم سازد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، الرشق همچنین طرح مسئله اسرای اعتصاب کننده غذا در محافل بین المللی؛ به ویژه مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت از طریق اتخاذ موضع یکپارچه عربی در قبال این مسئله عادلانه جهت اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی و رسوا سازی اقدامات سرکوبگرانه و غیرانسانی آن علیه اسرا  را خواستار شد.  

وی بر ملزم کردن دشمن صهیونیستی به تعامل با اسرای فلسطینی به عنوان اسرای جنگی و رعایت تمامی الزامات این مسئله تاکید کرد.

این در حالی است که "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در رأس هیئتی به قاهره سفر کرده و در دیدار با سرلشگر"مراد موافی" رئیس دستگاه اطلاعات مصر موضوع اسرای فلسطینی و اعتصاب غذای اسرا را بررسی کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول