اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صادق‌الحسینی:

اعتصاب غذای 1600اسیر فلسطینی یک قیام بزرگ است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اعتصاب غذای 1600 اسیر فلسطینی دربند زندانهای رژیم صهیونیستی یک قیام بزرگ است چرا که آنها نماینده واقعی ملت فلسطین هستند که دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب غذای 1600اسیر فلسطینی یک قیام بزرگ است

محمد صادق‌الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در نشست بررسی وضعیت اسرا و مقاومت فلسطین در سایه بیداری اسلامی که صبح امروز دوشنبه در دبیرخانه حمایت از انتفاضه قدس برگزار شد، با بیان اینکه امروز جنگ صلیبی غرب با اسلام آغاز شده است، گفت: در آمریکا به سربازانی که قرار است به منطقه اعزام شوند، گفته می‌شود که این جنگ مسلمانان با مسیحیان است.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی، جنگ‌های 33 و 22 روزه حزب‌الله و غزه و همچنین مقاومت طولانی‌مدت ملت فلسطین نبود، قیام‌های منطقه به هیچ وجه رقم نمی‌خورد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به دو عاملی که باعث شده انتفاضه فلسطین آنطور که امت اسلام انتظار داشت به وقوع نپیوندد گفت: سردرگمی حاکم بر گروه‌های فلسطینی در موضع‌گیری نسبت به تحولات منطقه و همچنین ابعاد گسترده و پیچیده رژیم صهیونیستی از این عوامل هستند.

صادق‌الحسینی ادامه داد: مبارزه با رژیم صهیونیستی شبیه مبارزه با دیکتاتورهای معمولی نیست و به همین دلیل قیام مردم فلسطین یا نخبگان آنها به تنهایی کافی نیست. پدیده صهیونیسم عبارت است از امتداد جهان امپریالیسم برای جلوگیری از قیام‌های منطقه و به همین دلیل شرط پیروزی مردم فلسطین، قیام عمومی در منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتصاب غذای 1600اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی گفت: این اعتصاب یک قیام بزرگ است چرا که آنها نماینده واقعی ملت فلسطین هستند که دست به اعتصاب زدند و اگر ما از مقاومت اسرای فلسطینی دفاع نکرده و آن را به مردم جهان نشناسانیم، مقصر هستیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه حتی حضور مردم فلسطین و سکونت آنها در سرزمین‌های اشغالی 1948 علی‌رغم همه سختی‌ها که مشروعیت رژیم صهیونیستی را زیر سؤال می‌برد نیز ارزشمند خواند.

صادق‌الحسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام‌های صورت گرفته در منطقه و ویژگی بارز آنها اظهار داشت: در این قیام‌ها انقلابیون ملت‌ها بودند و نه نخبگان و این برای اولین بار بود که ملت‌ها جلوتر از نخبگان خود وارد میدان شدند و به نخبگان توجهی نکردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول