اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین اخبار از اعتصاب غذای اسرای فلسطین

50 اسیر فلسطینی به جمع اعتصاب‌کنندگان غذا پیوستند/ انتقال "محمد حلس" به بیمارستان

خبرگزاری فارس: مرکز پژوهش‌های اسرا و حقوق بشر"احرار" اعلام کرد که 50 اسیر فلسطینی دیگر به جمع اسرای اعتصاب‌کننده غذا پیوستند و به این ترتیب تعداد اسرای اعتصاب‌کننده طی یک هفته به 215 نفر رسید.

50 اسیر فلسطینی به جمع اعتصاب‌کنندگان غذا پیوستند/ انتقال "محمد حلس" به بیمارستان

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"معا"، "فؤاد الخفش" مدیر مرکز احرار گفت که 30 اسیر وابسته به جبهه خلق و 20 اسیر وابسته به جنبش جهاد اسلامی به جمع اعتصاب‌کنندگان غذا پیوستند.

وی تصریح کرد که تعداد اسرای اعتصاب‌کننده غذا هر روز بیشتر می‌شود و تا کنون به بیش از 3‌هزار اسیر نفر رسیده است.

* "محمد حلس" به بیمارستان منتقل شد

وزارت اسرای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که "محمد حلس" اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی که بیش از دو هفته در اعتصاب غذا به سر می‌برد، صبح امروز به دلیل اوضاع وخیم جسمانی به بیمارستان نظامی منتقل شده است.

بر اساس این گزارش اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنان به سرکوب اسرای اعتصاب‌کننده غذا با هدف شکست اعتصاب آنها ادامه می‌دهد.

* "بسام السعدی" و تعدادی از اعضای جهاد اسلامی به اعتصاب‌کنندگان پیوستند

شیخ"بسام السعدی" از رهبران جهاد اسلامی در زندان صحرایی النقب نیز به نبرد"شکم‌های خالی" پیوست.

بر اساس توافق صورت گرفته با جنبش اسیر فلسطینی تمامی اسرا تا اوایل ماه آینده به تدریج به جمع اعتصاب‌کنندگان غذا می‌پیوندند.

بنابر این گزارش تعدادی از اعضا و رهبران جهاد اسلامی در زندان النقب و تعدادی دیگر در زندان "مجدو" به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوستند.

* اعتصاب غذای"ذیاب" و "حلاحله" 63 روزه شد

"ثائر حلاحله" و "بلال ذیاب" از اعضای جهاد اسلامی که از 63 روز پیش اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند با وجود وخامت جسمانی و احساس سردرد، افت فشار خون و قند خون و درد مفاصل اعلام کرده‌اند که به اعتصاب خود تا آزادی و یا حل عادلانه قضیه آنها ادامه می‌دهند.

* درخواست مداخله جامعه جهانی برای حمایت از اسرا

"اکمل‌الدین احسان اوغلو" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از نهادهای حقوق بشر و موسسات جامعه جهانی خواست تا با استفاده از اجرای قانون بین‌الملل، رژیم صهیونیستی را برای پذیرش خواسته‌های به حق و انسانی اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، وادار کنند.

وی اعلام کرد که اعتصاب غذای اسرا در اعتراض به نابسامانی اوضاع بازداشتگاه‌ها و شکنجه اسرا، حبس انفرادی و محرومیت از ملاقات با خانواده‌ها و دیگر اقدامات زندانبانان صهیونیست صورت گرفته است.

* حبس 19 اسیر فلسطینی در سلول انفرادی

کمیته عالی حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی تاکید کرد که 19 اسیر فلسطینی در سلول های انفرادی "اسرائیل" بازداشت شده اند و ارتباط آنان با جهان خارج به کلی قطع شده است، حتی از مدت حبس برخی از آنان در این سلول ها 10 سال کامل می گذرد.

این کمیته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارتباط بازداشت شدگان در سلول های انفرادی به صورت کامل از محیط پیرامون شان قطع شده است، آنان حتی حق ملاقات با یکی از اعضای خانواده خود یا وکلای مدافعشان را ندارند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: بازداشت شدگان در سلول انفرادی در واقع گروهی از برجسته‌ترین رهبران جنبش حماس و فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی آن هستند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول