اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت یکی از رهبران حماس/ گفت‌وگوی تلفنی وزیر اسرای هنیه با العربی

خبرگزاری فارس: سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در چارچوب بازداشت و احضار شهروندان فلسطینی و حامیان جنبش حماس در کرانه باختری، یکی از رهبران این جنبش در شهر سلفیت را بازداشت کردند.

بازداشت یکی از رهبران حماس/ گفت‌وگوی تلفنی وزیر اسرای هنیه با العربی

به گزارش فارس، عناصر سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با حمله به منزل "فتحی حایک" 43 ساله از روستای "زیتا جماعین" منزل وی را بازرسی کرده و سپس او را ربودند.

حایک چندین سال از عمر خود را در پشت میله های زندان های صهیونیستی سپری کرده و چندین بار هم به دست ماموران این سرویس ها بازداشت شده است.

ماموران سازمان اطلاعات تشکیلات رام الله همچنین با حمله به شهر نابلس، پدر اسیر "حسام بسطامی" را به مقر خود احضار کردند.

از سوی دیگر وزیر امور اسرا و آزادگان دولت منتخب فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی با دبیر کل اتحادیه عرب وی را در جریان وضعیت اعتصاب نامحدود غذای اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "عطا الله ابوالسبح"  در گفت‌وگوی خود با "نبیل العربی" خواستار لزوم تحرک فوری اتحادیه عرب برای نجات اسرای فلسطینی و پایان بخشیدن به وخامت اوضاع این زندان‌ها شد. 

وی همچنین برداشتن گام های فوری برای حمایت از پایداری اسرا و کاستن از حجم رنج و محنت های آنان را خواستار شد. 

ابوالسبح یادآور شد: خواسته های اسرای فلسطینی نشانگر ابتدایی‌ترین حقوق حقه آنان است که قوانین بین‌المللی و بشردوست و کنوانسیون چهارم ژنو بر آنها صراحت دارد و از جمله این خواسته ها پایان بخشیدن به حبس انفرادی و متوقف کردن اجرای قانون غیر انسانی شالیت و لغو ممنوعیت ملاقات آنان با خانواده هایشان است.

این مقام فلسطینی تصریح کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسرا با تمامی بنود کنوانسیون چهارم ژنو و حکم دیوان لاهه تضاد دارد. 

از سوی دیگر، دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که با اهتمام ویژه ای پرونده اسرای فلسطینی و اعتصاب غذای آنان را دنبال می کند و سعی دارد این پرونده را به منظور حمایت از اسرا در محافل بین المللی به جریان اندازد.

انتهای پیام/.++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول