اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشعل: به کوری چشم اسرائیل و نتانیاهو تمامی اسرا را آزاد خواهیم کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر سیاسی حماس اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را به اتحاد و پیوستن به "نبرد شکم‌های خالی" که تعدادی از اسرای فلسطینی آن را آغاز کرده‌اند، فراخواند.

مشعل: به کوری چشم اسرائیل و نتانیاهو تمامی اسرا را آزاد خواهیم کرد

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری"فلسطین الیوم"، "خالد مشعل" طی سخنانی در مراسم همبستگی با اسرای فلسطینی که در سفارت فلسطین در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، تاکید کرد که علی رغم خواسته رژیم صهیونیستی و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم اسرای فلسطین را آزاد خواهیم کرد.

وی افزود: همبستگی با اسرا بخشی از وظایف ما در قبال اسرای گرانقدرمان در نبرد" پیمان و وفاداری" است.

مشعل تصریح کرد که اسرای فلسطین برای دو مسئله تلاش می‌کنند: یکی پایان دادن به سیاست حبس انفرادی که صدها نفر چندین سال را در این سلول‌های تنگ سپری کرده‌اند و دیگری پایان دادن به قانون موسوم به "قانون شالیت" که درد و رنج اسرا را بیشتر کرده و مجازات‌های توجیه‌ناپذیر علیه آنها اعمال می‌شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس قول داد که همه اسرای فلسطین آزاد شوند و افزود: هدف ما تضمین آزادی این اسراست و این یک وعده حقیقی است و به حول و قوه الهی به زودی و بر خلاف خواسته نتانیاهو و قوانین اسرائیل و هم‌پیمانان آن، شاهد آزادی اسرا خواهیم بود.

مشعل همچنین اظهار داشت: ما به اسرای خود می گوئیم که خواسته ما پایان دادن به حبس انفرادی و قانون شالیت نیست بلکه خواسته ما آزادی شما از زندان است و به خواست خداوند محقق خواهد شد و مقاومت قادر به تحقق این هدف است.

وی در ادامه خواستار تقویت آشتی و وحدت فلسطینیان شد و تصریح کرد: وجود ما در سفارت فلسطین در دوحه بیانگر وحدت ماست و عقلانی نیست که فلسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی متحد شوند اما آنهایی که در بیرون از زندان هستند با هم اختلاف داشته باشند.

وی ملت فلسطین و گروه‌های آن در داخل و خارج از فلسطین را به تعامل با قضیه فلسطین و همبستگی با آن فراخواند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول