اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نامه نماینده فلسطین به سازمان ملل درباره اوضاع اسفبار اسرای فلسطین

خبرگزاری فارس: ناظر دائمی فلسطین در سازمان ملل با ارسال نامه‌های جداگانه به رؤسای شورای امنیت و مجمع عمومی و دبیرکل این سازمان آنها را در جریان اوضاع اسفبار هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی قرار داد.

نامه نماینده فلسطین به سازمان ملل درباره اوضاع اسفبار اسرای فلسطین

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"معا"، "ریاض منصور" در نامه‌های خود به رؤسای شورای امنیت و مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین بویژه در قدس شرقی در نتیجه اقدامات غیرقانونی اسرائیل علیه ملت فلسطین، نابسامان است.

در این نامه نسبت به اوضاع اسرای فلسطینی در بند زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی از جمله هزاران نفر از آنها که از مدت زمان طولانی در اعتراض به رفتارهای غیرانسانی زندانبانان با اسرای فلسطینی از جمله بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ابراز نگرانی شدید شده است.

در این نامه آمده است که بیش از 300 فلسطینی بدون اتهام و محاکمه در بازداشت هستند که از بازداشت برخی از آنها چندین سال می‌گذرد و از زمان اجرای تبادل اسرا در اکتبر سال 2011 تا کنون بیش از 2000 فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

در این نامه با اشاره به سرکوب فلسطینیانی که در اعتراض به بدرفتاری زندانبانان با اسرای فلسطینی تظاهرات می‌کنند، آمده است که حمله نیروهای اسرائیلی به گروهی از دانشجویان تظاهرات‌کننده در نزدیکی مرکز بازداشت"عوفر" با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی که طی آن دستکم 20 نفر زخمی شدند، نمونه‌ای از آن است.

نماینده فلسطین در این نامه بر ضرورت بازخواست اسرائیل به دلیل اقدامات و تجاوزات علیه هزاران اسیر فلسطینی بویژه کودکان در بند زندان‌های این رژیم تاکید و اعلام کرد که نباید به اسرائیل اجازه داد از احکام حقوق بشر و قوانین بین‌المللی در امان باشد و جامعه جهانی و در رأس آن شورای امنیت مسئول بازخواست اسرائیل به دلیل ارتکاب تجاوزات عمدی و برنامه‌ریزی شده، است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول