اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: تماس‌های گسترده با مقامات عربی و بین‌المللی برای حمایت از اسرا در جریان است

خبرگزاری فارس: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین از تماس‌های گسترده با مقامات سیاسی و دیپلماتیک عربی و بین‌المللی به منظور اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی و پذیرش خواسته های بحق و عادلانه آنها خبر داد.

هنیه: تماس‌های گسترده با مقامات عربی و بین‌المللی برای حمایت از اسرا در جریان است

به گزارش فارس، "اسماعیل هنیه" طی نطقی پس از اقامه نماز جمعه اعلام کرد که وی دو روز پیش نامه ای را از رهبران اسرای اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی به "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه انتقال داده است.

هنیه همچنین از احتمال نشست فوق العاده اتحادیه عرب طی روز یکشنبه آینده برای اطلاع از وضعیت اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه تصمیمات ارزشمند و موثری در این زمینه اتخاذ کند.

از سوی دیگر "خلیل الحیه" عضو دفتر سیاسی حماس افزایش تلاش‌های مردمی و رسانه‌ای و حقوقی در راستای حمایت از مسئله اسرای دربند زندان های رژیم صهیونیستی را خواستار شد و تاکید کرد که در این وضعیت می توان از انواع شیوه های مبارزاتی استفاده کرد و تصمیم گیری در این زمینه به مراجع ذیربط بستگی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، الحیه تصریح کرد که باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات رسمی، گروهی، مردمی، رسانه ای و حقوقی برای حمایت از این مساله انسانی استفاده کرد.

وی اظهار داشت که ما وظیفه داریم از مال و شیوه های مبارزاتی و عملی برای اعتلای مساله اسرا و حمایت از آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: ما ابزارهای مردمی و مبارزاتی در اختیار داریم، اما استفاده از ابزارهای مبارزاتی به تصمیم مراجع ذیربط بستگی دارد که از قبل اتخاذ شده و مشخص است و نیازی به تصمیم گیری جدید در این زمینه وجود ندارد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس افزود که باید در کنار این فعالیت ها بر نقش مراکز حقوق بشر که با موسسات بین المللی در ارتباط هستند، برای جلب حمایت از مسئله فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول