اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان در گفت‏وگو با فارس:

استقبال گسترده جوانان از کتب شهید مطهری نشان ‏دهنده نیاز روز است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان، استقبال گسترده نسل جوان از کتب شهید مطهری را دلیل روشن و آشکاری بر نیاز فراوان به شناخت مطهری دانست.

استقبال گسترده جوانان از کتب شهید مطهری نشان ‏دهنده نیاز روز است

حجت‏الاسلام مهدی مقری امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در دامغان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی افزود: شهید مطهری و امثال اینان کسانی هستند که از عصر خود، فراتر می‏اندیشند و با افکار بلندپروازانه خود سودای هدایت‏گری و بهروزی انسان‏ها را دارند.

وی بیان داشت:‌ بسیاری از این شخصیت‏ها در دوران حیاتشان ناشناسند و پس از کوچ خود، گوهر وجودی آنها شناخته می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان با بیان اینکه مهم‏ترین ویژگی بسیجیان پیروی از اسلام و ولایت‌فقیه است، گفت: نام‏گذاری روزی به یادبود شهادت استاد مرتضی مطهری، مناسبت شایسته‏ای برای تحقیق و تفحص جامع و کامل در باب شخصیت این برگ مرد کم‏نظیر است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان افزود: شهید مطهری در یکی از حساس‏ترین لحظات تاریخ اسلام و ایران ‌نقشی سازنده را عهده‏دار بود و بار گران رسالتی بزرگ را در راهی دشوار و پرمخاطره بر دوش گرفت و به سر منزل مقصود رسانید.

مقری تصریح کرد: گر چه از زمان شهادت مطهری تاکنون، کتاب‏ها و مقالات فراوانی در باب شخصیت و افکار ایشان نگاشته شده است، اما جای شک نیست که هنوز راه درازی را برای شناخت دقیق‏تر مطهری باید پیمود.

وی استقبال گسترده نسل جوان از کتب شهید مطهری را دلیل روشن و آشکاری بر نیاز فراوان به شناخت مطهری دانست و گفت: آثار این شهید والامقام با وجود گذشت بیش از دو دهه از چنان شادابی و طراوتی برخوردار است که هم‌چنان سیراب کننده جان‏های تشنه‏ای است که به دنبال حقیقت و معرفت دینی هستند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان گفت: شهید مطهری هم‌چون کتاب پررمز و رازی است که در هر دوره‏ای برای هر کس پیام خاصی دارد، آثار او چنان با طراوت و شاداب بوده که وقتی می‏خوانی، گمان می‏بری که مطهری هم‏اکنون آن مطلب را نوشته یا گفته است.

وی بیان داشت: افکار و اندیشه‏های این شهید بزرگوار چراغی فراروی همه کسانی است که علاقه‏مند به دین و تشنه آشنایی با معارف دینی هستند.

مقری خاطرنشان کرد: زندگی استاد مطهری در یک هدف خلاصه شده بود و آن عرضه اسلام به دور از هرگونه پیرایه بود، به همین جهت در طول زندگی در معرض انواع اتهام‏ها،‌ بی‏مهری‏ها و دشمنی‏ها قرار گرفت، البته شهید مطهری بیان حق داشت و صراحت در بیان کار دشواری است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان گفت: ترسیم شخصیت و خدمات استاد شهید مطهری مشکل است، اما امیدواریم که جوانان با مطالعه کتب ایشان با گوشه‏هایی از زندگی و افکار این شهید بزرگوار آشنا شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول