اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت ارومیه:

سیره مطهری در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: باید برای نهادینه‌کردن سیره شهید مطهری در جامعه تلاش شود.

سیره مطهری در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جمع برادران و خواهران اهل سنت اظهار داشت: جوانان کشورمان باید به طور گسترده با منش، سلوک و تفکرات این فیلسوف فقید آشنا شوند چراکه در اینصورت بهتر سره را از ناسره تشخیص خواهند داد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله مرتضی مطهری یکی از یاوران صدیق و انقلابی امام خمینی(ره) بود که منافقان کوردل با به شهادت رساندن وی درصدد بودند به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند ولی با هوشیاری ملت و در سایه امام خمینی(ره) در هیچ شرایطی حتی گزندی کوچک به این انقلاب وارد نشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آیت‌الله شهید مطهری در زمینه‌های مختلف اعم از دینی، فلسفی، اجتماعی و ... کتب ارزشمند  زیادی از خود به یادگار گذاشته است که باید این آثار به جا مانده از وی را جوانان مطالعه کنند تا جامعه همچنان در صراط مستقیم حرکت کند.

وی با بیان اینکه سالروز وفات یافتن ایشان به مناسب گرامیداشت مقام شامخ این استاد بزرگ روز معلم نامیده شده است، بیان کرد: روز معلم فرصت مغتنمی برای ترسیم مدینه فاضله مطلوب آیت‌الله مطهری و امام خمینی(ره) است تا جامعه را برای محقق‌کردن آمال آنها بیش از پیش آماده کنیم.

بیضاوی ادامه داد: دشمنان و معاندان از شهید کردن این عالم فرزانه راه به جایی نبرده‌اند زیرا با شهادت مظلومانه وی بیشتر از گذشته حقانیت آیت‌الله مطهری و صحیح‌بودن مرام و منش ایشان برای مردم به اثبات رسید پس تفکر، مکتب و سیره ایشان همچنان در جامعه وجود دارد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه مردم را به کسب بصیرت دعوت کرد و اظهار داشت: دین مبین اسلام سرشار از آموزه‌های دینی، اخلاقی، اجتماعی حتی علمی است از این رو برای اینکه مسلمان واقعی باشیم باید قرآن را درک کرده و به محتوای آن عمل کنیم.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول