اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

شهید مطهری اسلام را از سرچشمه زلال دریافت کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری گفت: شهید مطهری اسلام را از سرچشمه زلال دریافت کرد.

شهید مطهری اسلام را از سرچشمه زلال دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه همگان به تقوای الهی با تسلیت سالگرد رحلت حضرت ام‌البنین (س) گفت: حضرت ام‌البنین (س) در طول تاریخ شیعه منشأ خدمات بسیار زیادی به فرهنگ مجاهدت در اسلام بوده و بعد از حضرت فاطمه زهرا (س) به خانه حضرت علی (ع) آمدند و خداوند به ایشان چهار فرزند داد که خورشید فروزان آن حضرت ابوالفضل (ع) است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه یکی از صفات انسان با ایمان اخلاق‌مداری است، گفت: یکی از ابعاد اخلاق، اخلاق اجتماعی و عمومی است و اخلاق اجتماعی یعنی برخورد زیبا و مناسب در محیط عمومی جامعه با مردم و سبب آسایش و آرامش مردم بودن است.

وی با اشاره به سالروز وفات دو محدث و فقیه بزرگ جهان تشیع عنوان کرد: شیخ صدوق که امروز سالروز وفات ایشان است و شیخ کلینی که نوزدهم اردیبهشت ماه مراسم گرامیداشتی در زادگاهش «کلین» برگزار می‌شود، از جمله کسانی هستند که عالم تشیع مدیون زحمات این بزرگواران است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری تاکید کرد: شهید مطهری شخصیتی است که اسلام را از سرچشمه زلال دریافت کرد و این بزرگوار کسی بود که در برابر جریان التقاط و اندیشه مارکسیستی ایستاد و به شهادت رسید.

امام جمعه شهرری در ادامه با اشاره به اهانت کشیش آمریکایی به قرآن کریم عنوان کرد: عامل توهین به قرآن، اهانت به ساحت پیامبر (ص)، تهیه فیلم فتنه و همچنین تحریک برخی از فرقه‌های ضاله علیه مسلمانان و شیعیان نشأت گرفته از تفکر ضددینی و ضداسلامی آمریکا و همدستان منطقه‌ای‌اش است.

وی در ادامه بیان کرد: همه این حرکات نشان می‌دهد که به طور قطع دشمن خیرخواه ما نیست و ما حق نداریم پیمانی با آنها ببندیم و یا با اطاعت آنها سیاست غلط آنها را حمایت کنیم.

شاهچراغی با اشاره به اهمیت دومین مرحله انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران سرمایه اصلی نظام هستند و هر مسئولی که با رای این ملت بر کرسی‌های تصمیم‌گیری می‌نشیند، باید صلاح ملت را بر خواسته‌های خود مقدم بداند.

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که حضور حداکثری مردم در نخستین مرحله انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سبب برداشتن یک گام به جلو در زمینه‌ هسته‌ای برای کشور شد حضور پرشور مردم در این دوره نیز دستاوردهای مناسبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول