اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعزام به اردوی آماده سازی در بلاروس

ربانی برای کسب سهمیه المپیک لندن آماده می‌شود

خبرگزاری فارس: قهرمان سال‌های اخیر دوومیدانی قم در رقابت‌های پرش با نیزه میادین بین‌المللی و آسیایی برای کسب آمادگی لازم به منظور شرکت در مسابقات انتخابی المپیک راهی اردوی تدارکاتی بلاروس شد.

ربانی برای کسب سهمیه المپیک لندن آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این دوومیدانی‌کار موفق محمدمحسن ربانی ورزشکار رشته پرش با نیزه قم و کشورمان است که در سال‌های اخیر انواع و اقسام مدال‌های مهم برون مرزی را در این رشته نصیب ورزش ایران کرده است.

این ورزشکار ارزنده که مرد اول رشته پرش با نیزه کشورمان در میادین مهم برون مرزی سال‌های اخیر بوده است اکنون به دنبال این است که بتواند سهمیه المپیک 2012 لندن را به دست بیاورد و به همین خاطر مراحل سخت تمرینات را پشت سر می‌گذارد.

بعد از حضور در رقابت‌های پرش با نیزه داخل سالن قهرمانی آسیا در کشور چین که برای ربانی عنوانی در پی نداشت این ورزشکار مطرح دو و میدانی کشورمان برای کسب سهمیه المپیک 2012 لندن در آخرین انتخابی که پیش‌رو دارد، به اردوی آماده سازی کشور بلاروس رفت تا زیر نظر مربیان مطرح خارجی خود از هر نظر آماده حضور در مسابقات گزینشی شود.

ربانی علاوه بر اینکه مرد اول پرش با نیزه ایران است در اخلاق نیز در این رشته ورزشی از نگاه کمیته آموزش فدراسیون دو و میدانی کشورمان در صدر دوومیدانی‌کاران برتر کشور در مواد مختلف قرار دارد و به عنوان مرد سال رشته پرش با نیزه معرفی شده است.

در رشته پرش با نیزه بعد از محمدمحسن ربانی دارنده تنها مدال طلای تاریخ پرش با نیزه کشورمان از رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2007، اسحاق غفاری، محمد بیاتی، امیرمحمد صلح میرزائی، میثم صادق‌پور،‌هادی سپهرزاد، صادق نراقی، پوریا صادقی، عبدالجلیل توماج و سالار نجفی در رده‌های بعدی قرار دارند.

انتخاب ربانی به عنوان ورزشکار برتر پرش با نیزه کشور در حالی صورت گرفت که این دوومیدانی‌کار پر افتخار نماینده کشورمان در پیکارهای پرش با نیزه مسابقات دوومیدانی شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو بود و در نهایت بعد از رقبای چین،‌ کره جنوبی و ژاپن موفق به کسب مقام چهارم آسیا شد.

ربانی در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا نیز که مهرماه سال قبل با رقابت دوومیدانی‌کاران 12 کشور آسیایی به میزبانی کشور سوریه در شهر حلب این کشور برگزار شد موفقیتی دیگر کسب کرد و در راه به دست آوردن مقام نخست و عنوان قهرمانی از مانع پنج متر با موفقیت عبور کرد و بالاتر از دیگر مدعیان این رشته قرار گرفت تا بار دیگر ارزش‌ها و آمادگی خود را نشان دهد.

ربانی در حال حاضر افتخار کسب نخستین و آخرین قهرمانی و نشان طلای مسابقات پرش‌ با نیزه قهرمانی آسیا در سال 2007 را به عنوان نخستین پرنده کشورمان در کارنامه افتخاراتش دارد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول