اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

گرانفروشی مصداق بارز ظلم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: گرانفروشی مصداق بارز ظلم به مردم است و مسئولان مربوطه باید طبق قانون با گرانفروشی برخورد کنند.

گرانفروشی مصداق بارز ظلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به وضعیت گرانی‌ کشور اظهار کرد: با توجه به گرانی‌های اخیر در بازار به ویژه کالای ضروری مردم نیاز است که دولتمردان راهکار ویژه را در این باره ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بازاریان باید در فروش کالای خود به مردم وجدان بیدار داشته باشند، افزود: هر کس از طریق گرانفروشی مردم را تحت فشار قرار دهد از نظر شرعی حرام محسوب می‌شود و بازاریان باید از گرانفروشی اجتناب کنند.

خطیب جمعه آستارا، گرانفروشی را مصداق بارز ظلم به مردم دانست و تصریح کرد: برخی بازاریان به دلایل واهی کالای اساسی را به مردم گران می‌فروشند که مسئولان ذی‌ربط باید با آنها به شدت طبق قانون برخورد کنند.

وی، خواستار برخورد قاطع دستگاه‌های متولی مبارزه با گرانفروشان شد و تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و جایز نیست برخی افراد به خاطر سود و منافع شخصی خود مردم را دچار مشکل کنند.

حافظ‌نیا با تبریک فرا رسیدن روز شورا، اذعان کرد: منتخب مردم در شوراهای شهر باید مصوباتی را تصویب کنند که کارهای مردم تسهیل یابد و این کارها برای رفاه و آرامش مردم باشد.

وی ارتباط مستمر و تعامل با مسئولان را از ویژگی‌های مهم شوراها نامید و یاد آور شد: اعضای شورای شهر نباید اجازه ورود عناصر فاسد را به شهرداری بدهند و به هیچ عنوان حقوق مردم را با کسی معامله نکنند.

امام جمعه آستارا، با بیان اینکه خدمت باید برای رضای خدا باشد افزود: شوراهای شهر باید از هرگونه باند بازی و عواملی که موجب پایمال شدن منافع عمومی می‌شود پرهیز کرده و صادقانه به مردم خدمت کنند.

وی، با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری، وی را متفکر بزرگ جهان اسلام دانست و گفت: امام راحل بارها مردم را به مطالعه کتاب‌های این شهید بزرگوار سفارش کردند و تمام آثار شهید مطهری را قابل استفاده دانسته بودند.

حافظ‌نیا، با تبریک روز معلم و هفته عقیدتی‌سیاسی  تصریح کرد: معلمان سرمایه ملی کشور هستند که نسل‌های آینده ایران اسلامی را تربیت می‌کنند و این وظیفه خطیر آنان را می‌رساند.

وی، با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و ورود مسافران تابستانی به آستارا، اذعان کرد: با توجه به گرم شدن هوا برخی از مسافران و شهروندان از پوشش‌های نامناسب استفاده می‌کنند که احساسات مردم مومن و انقلابی را جریحه‌دار می‌کند و لازم است مسئولان امر با اینگونه موارد برخورد کنند.

خطیب جمعه آستارا، خواستار برخورد قانونی پلیس با هنجارشکنان اجتماعی شد و افزود: ماموران انتظامی طبق وظیفه ذاتی خود به وظایف قانونی عمل کرده و با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی بدون اغماض و ترس با آنان برخورد کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول