اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شعبه سوم تجدید نظر تعزیرات حکومتی اردبیل:

اولویت اول تعزیرات مبارزه با گران‌فروشی است

خبرگزاری فارس: رئیس شعبه سوم تجدید نظر تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: مبارزه با گران‌فروشی اولویت اول و اساسی اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل است و ما در این زمینه با جدیت مراقبت و نظارت‌های خود را انجام می‌دهیم.

اولویت اول تعزیرات مبارزه با گران‌فروشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا قیافی ظهر امروز در جلسه مشترک بازرسان تعزیرات، اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: وظیفه ما در کنار مجموعه‌های دیگر بازرسی و نظارت رسیدگی به تخلفات صنفی واحدهای تجاری و جرایم بهداشتی، درمانی است که در کنار آن رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز نیز از وظایف ما به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از سال 73 تعزیرات حکومتی به عنوان بازوان توانمند دولت در کنار بازرسی‌های مختلف صنوف و صنعت، معدن و تجارت کنترل قیمت‌ها و صیانت از حقوق مصرف‌کننده را در دستور کار قرار داده و در یک تعامل نزدیک به جرایم اقتصادی و تخلفات احتمالی رسیدگی می‌کند.

قیافی بحث مهم در این زمینه را تلاش برای پیشگیری از انجام تخلفات اعلام کرد و افزود: وظیفه اصلی تعزیرات مقابله با گرانی نیست بلکه مبارزه با گران‌فروشی است و ما هیچ وقت در تعیین قیمت و مشخص شدن نرخ کالاها و خدمات تأثیرگذار نیستیم.

این مسئول اضافه کرد: ما با یک تعامل مثبت با امور اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت به پرونده تخلفات رسیدگی می‌کنیم و در کنار این امر یک عامل پیشگیری از تخلفات اقتصادی و مبارزه با متخلفان و سودجویان احتمالی است.

وی خاطر نشان کرد: جرایم ما در حقیقت نقش بازدارندگی را ایفا می‌کند و هدف ما نیز از اعمال قوانین و مقررات و وضع جرایم بازدارندگی از وقوع آنها است.

به گزارش فارس، رئیس شعبه سوم تجدید نظر تعزیرات حکومتی اردبیل نقش تعزیرات را در تنظیم بازار و مقابله مبارزه با هرگونه گران‌فروشی مهم و ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: در وضعیتی که مردم از تورم و افزایش کالاها گله‌مند هستند در کنار نرخ‌گذاری مناسب باید مراقبت‌ها انجام شود و با توجیه بدون واسطه کالاها و خدمات بستر برای از بین رفتن فرصت‌طلبی و سودجویی واسطه‌گران از بین رفته و تثبیت قیمت انجام شود.

این کارشناس تعزیرات در ادامه سخنان خود بیان کرد: در رسیدگی به پرونده تخلفاتی صنفی و اقتصادی تعیین جریمه و اعمال آن یکی از راه‌ها است که در بحث پیشگیری و بازدارندگی از وقوع مجدد آن نیز بسیار مهم و ارزشمند بوده است.

قیافی در ادامه گفت: براساس قانون مصوب مجلس اعمال جرایم در چند مرحله انجام می‌شود که در صورت تکرار تخلفات جرایم سنگین‌تر و گسترده‌تر می‌باشد.

وی موضوع گران‌فروشی را یکی از ناهنجاری‌های اصلی اعلام کرد و افزود: ما بیشترین پرونده های مربوط به گران فروشی و رسیدگی به آن را در حوزه کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم انجام می‌دهیم و در این زمینه با حساسیت بیشتر پرونده‌ها را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم.

قیافی در مورد کشف پرونده قاچاق برنج در یکی از روستاهای نیر تصریح کرد: البته ورود این کالا توسط تعاونی‌های مرزنشینان قانونی بوده اما احتکار آن در یکی از انبارهای این روستا و توزیع آن در آستانه انتخابات جرم و تخلف به حساب آمده که با گزارشات مردمی این انبار شناسایی و پلمب شد و در این زمینه تشکیل پرونده انجام شده و رأی مورد نظر نیز صادر می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما با هیچ کس در رسیدگی به تخلفات تعارفی نداریم و اعمال قانون را اولی‌تر از همه توصیه‌ها می‌دانیم.

قیافی اضافه کرد: در ایام عید با فعال بودن اکیپ‌های نظارتی و بازرسی هم از طرف اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت و هم تعزیرات رسیدگی و اعمال جرایم در محل مورد نظر انجام می‌شد و ما سعی می‌کردیم به جد با گران‌فروشی مقابله کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول