اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی چالوس خبر داد

برخورد با گرانفروشی در چالوس

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی تولیدی و توزیعی شهرستان چالوس گفت: با هرگونه گرانفروشی در شهرستان چالوس برخورد جدی می‌شود.

برخورد با گرانفروشی در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، رحمت الیکایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در چالوس گفت: این مجمع تلاش دارد تا در نهایت تعامل و وفاق با بازاریان و کسبه شهرستان باشد، اما در این بین افراد سودجو که تعداد آنها نیز کم است قصد اختلال در بازار را دارند.

وی اظهار داشت: به همین منظور از سوی بازرسی مجمع فرمی تهیه و آن را در اختیار تعزیرات حکومتی قرار می‌دهیم تا برابر ضوابط با آنها برخورد شود.

الیکایی با اشاره به اینکه حدود 2هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان وجود داشت که با همکاری مجمع و روسای اتحادیه‌ها تاکنون 900 واحد صنفی ساماندهی شدند، ادامه داد: در حال حاضر پروانه کسب 250 واحد صنفی در مراحل پایانی قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه به دلیل ادغام شدن اداره‌های بازرگانی و صنایع و معادن وقفه‌ای در فرمت پروانه‌های کسب ایجاد شد، ابراز داشت: بیشترین فراوانی نداشتن پروانه کسب در اتحادیه‌های پوشاک، خواربار، املاک و لوازم یدکی است.

الیکایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به 420 واحد صنفی که تخلف داشتند از سوی بازرسان مجمع اخطار داده شد.

وی ادامه داد: سه اکیپ دو نفره از بازرسان نیز به صورت روزانه از سطح بازارهای چالوس، مرزن‌آباد و کلاردشت بازدید می‌کنند و تخلفات احتمالی را گزارش می‌دهند.

رئیس مجمع امور صنفی تولیدی و توزیعی شهرستان چالوس همچنین از فعالیت نمایندگی این مجمع به صورت هفته تمام وقت در کلاردشت و سه روز در هفته در مرزن‌آباد خبر داد و بیان داشت: این نمایندگی‌ها بسیاری از امور مربوط به مجمع را در این بخش‌ها انجام می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه 142 اتحادیه زیر پوشش این مجمع قرار دارند، گفت: در سال گذشته 28 انتخابات اتحادیه‌ها برگزار و پنج انتخابات دیگر اتحادیه‌ها بعد از 20 اردیبهشت برگزار می‌شود.

الیکایی مهم‌ترین برنامه این مجمع را خرید زمین برای احداث ساختمان مجمع امور صنفی، ساماندهی بازار و رفع مشکلات کسبه واحدهای تجاری که پایان کار ندارند عنوان کرد.

نائب رئیس دوم مجمع امور صنفی چالوس نیز در این نشست با اشاره به اینکه نباید به تمام واحدهای مسکونی که در نقاط مختلف شهر ساخته می‌شود مجوز تجاری نیز داد، عنوان کرد: شهرداری برای صدور این مجوز از مجمع استعلام کند.

حمزه شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت محلات، مناطق شهری و بعد مکانی باید مجوزهای مسکونی صادر شده قابل تطابق باشد، اما مشاهده می‌شود به هر واحد مسکونی که در حال احداث است مجوز تجاری برای واحد همکف داده می‌شود.

وی خواستار تعامل و هماهنگی شهرداری با مجمع امور صنفی شد تا در کنار حفظ بافت واحدهای مسکونی و تجاری و زیباسازی شهری، از تراکم واحدهای صنفی در سطح شهر جلوگیری شود.

شیخ‌الاسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: گرانی در بازار چالوس به دلیل نبودن تولیدکننده در این شهرستان زیاد است که این مسئله موجب می‌شود کسبه هزینه بیشتری برای خرید و انتقال لوازم ‌کند.

این مسئول در پایان متذکر شد: در مدت دو سال که از عمر این هیئت رئیسه می‌گذرد سعی شده است همکاری و تعامل دوسویه با امام جمعه، فرماندار و روسای اداره‌ها برای خدمت‌رسانی صورت گیرد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول