اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

همه تغییر قیمت‌ها در بازار به منزله گرانفروشی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان لزوم برخورد با گرانفروشی در بازار این استان گفت: همه تغییر قیمت‌ها در بازار به منزله گرانفروشی نیست.

همه تغییر قیمت‌ها در بازار به منزله گرانفروشی نیست

محمدحسین حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با منطقی خواندن برخی افزایش قیمت‌ها بر اثر تورم، گرانفروشی را تخلف و نیازمند برخورد دانست.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت این استان با اشاره به 300 هزار بازرسی از ابتدای شروع هدفمندی یارانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسی گسترده همچنان ادامه دارد.

وی افزایش قیمت‌ها را به دو دسته گرانی ناشی از تورم و گرانفروشی تقسیم کرد و گفت: برخی تغییر قیمت‌ها می‌توانند منطقی و بر مبنای تغییر قیمت عوامل تولید، قیمت‌های جهانی،‌ تغییر نرخ ارز و مانند آن باشد که به افزایش قیمت کالا منجر می‌شود.

حیدرپور در ادامه گفت: در این حالت برای حمایت از تولید که خود حمایت از مصرف‌کننده هم تلقی می‌شود، قیمت‌ها در حداقل خود و بر اساس کارشناسی اصلاح می‌شود.

وی تورم یا گرانی را یک بیماری اقتصادی که در 20 سال گذشته به طور متوسط به 20 درصد رسیده، دانست و افزود: گرانی علل مختلفی دارد از جمله افزایش نقدینگی، قیمت ارز، قیمت‌های جهانی و بحث تقاضا اعم از مصرفی و سرمایه‌ای که حتی مخارج و بودجه دولت در این امر تاثیر دارد.

این مسئول به دو طرح تشدید نظارت و نیز پلمب واحدهای متخلفی که تخلف خود را تکرار می‌کنند به عنوان طرح‌های جدید سازمان خود برای کنترل بازار اشاره کرد.

حیدرپور بازار را موجودی فعال که نظام‌های تولید، توزیع و مصرف در آن دخیل هستند، دانست و گفت: متولیان بازار مردم هستند و تخلف‌ها اجحاف به حقوق مردم است.

مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر مردم گزارش ندهند از حق خود گذشته‌اند و چه بسا به حق دیگران در این پروسه اجحاف شود.

این مسئول تصریح کرد: ‌این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با هرگونه بی‌ثباتی و تخلفی در سطح بازار برخورد خواهیم کرد تا قیمت‌ها به جایگاه واقعی خود برسد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول