اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

دستگاه‌های متولی فرهنگ در جیرفت به اداره ‌کل ارتقا یابند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: باید دستگاه‌های اجرایی متولی فرهنگ مانند آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان جیرفت به اداره کل ارتقا یابند.

دستگاه‌های متولی فرهنگ در جیرفت به اداره ‌کل ارتقا یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سیددادخدا حسینی شامگاه چهارشنبه در جلسه طرح راهبردی توسعه جنوب کرمان در شهرستان جیرفت اظهار داشت: تمدن 7 هزار ساله منطقه باستانی دقیانوس در حاشیه رودخانه هلیل‌رود شکل گرفته است.

وی افزود: کشاورزی پررونق و مناطق سرسبز شهرستان جیرفت به برکت وجود این رودخانه در شهرستان جیرفت است.

حسینی تصریح کرد: با وجود اینکه رودخانه هلیل‌رود فصلی است، اما برنامه‌هایی که تاکنون برای آن طراحی شده بر پایه رودخانه دائمی بوده است.

وی ابراز داشت: این برنامه‌های نادرست در محیط زیست، اقتصاد و توسعه شهرستان جیرفت بسیار اثرگذار بوده است.

حسینی بیان داشت: سوء مدیریت در شهرهای بافت و رابر وضعیت رودخانه هلیل‌رود را به مخاطره انداخته است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: مدیریت‌های سلیقه‌ای در این زمینه در آینده موجب بروز مشکلات سیاسی و اجتماعی در مناطق می‌شود.

حسینی عنوان کرد: با توجه به مطالبه مسائل مقام معظم رهبری در سفر به جنوب استان کرمان در زمینه ارتقا مسائل فرهنگی، دولت عدالت‌محور باید توجه خاصی نسبت به این امر داشته باشد.

وی اذعان داشت: در همین راستا دانشگاه‌های سطح شهرستان جیرفت افزایش پیدا کرد و اداره ارشاد نیز به اداره کل ارتقا یافت.

حسینی خاطر نشان کرد: به همین منظور می‌طلبد، سایر دستگاه‌های اجرایی متولی فرهنگ مانند آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان جیرفت به اداره کل ارتقا یابند.

وی اظهار داشت: همچنین با وجود تمدن غنی این منطقه که از تمام تمدن‌های جهان سبقت گرفته است، باید نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جیرفت به اداره کل ارتقا یابد.

حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه دکل‌های صدا و سیما در بسیاری از مناطق جنوب کرمان راه‌اندازی نشده است، باید مرکز صدا و سیمای جنوب کرمان نیز در این منطقه به صورت مستقل راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول