اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

فرهنگ زیارت فرهنگ انس و محبت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: فرهنگ زیارت، فرهنگ انس و محبت است و باید به درستی برای مردم تبیین شود.

فرهنگ زیارت فرهنگ انس و محبت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی عصر امروز در اختتامیه طرح مسجدمحوری زائر و زیارت که در بوستان وحدت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شهر مشهد هر ساله پذیرای جمعیت عظیمی از زائران و عاشقان امام رضا(ع) است و می‌توان گفت که هر سه سال یک‌ بار، کل جمعیت ایران به مشهد سفر می‌کنند.

مرویان‌حسینی افزود: تمام کسانی که به قصد زیارت امام رضا(ع) به مشهد مشرف می‌شوند، با آرامش معنوی خاصی و هم‌چنین با کثیری از خیرات و برکات این شهر را ترک می‌کنند و فرهنگ عمیق زیارت را در مشهد به نمایش می‌گذارند.

وی اعلام کرد: فرهنگ زیارت دارای ابعاد بسیار زیادی است، اما اساس این فرهنگ، انس و عشق و سوز است و باید به درستی برای مردم این فرهنگ را تبیین کرد.

مرویان‌حسینی افزود: کسانی که می‌خواهند راه‌های سخت را طی کنند و قله‌های رفیع انسانیت را فتح کنند، باید به لحاظ معنوی از روحیه‌ای بسیار مناسب برخوردار باشند و این روحیه را تنها از طریق زیارت ائمه اطهار و علی ‌بن ‌موسی‌الرضا می‌توان کسب کرد.

وی گفت: زیارت هم‌دلی میان انسان‌ها را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر همت و توان انسان را نیز برای ادامه راه مضاعف می‌کند و البته نقش بسیار تأثیرگذاری نیز در جهت دادن به برنامه روزانه زندگی انسان‌ها دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره سیره امام راحل در زیارت ائمه، متذکر شد: امام خمینی(ره) در تمام مدت تبعید و اقامت خویش در نجف اشرف، هر شب رأس ساعت 9 به مرقد مطهر حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) مشرف می‌شدند و در آنجا زیارت جامعه‌کبیره را می‌خواندند.

وی با اشاره به طرح مسجدمحوری زائر و زیارت، یادآور شد: این طرح بسیار عظیم با همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود و هم‌چنین همکاری شهرداری مشهد امکان‌پذیر شد و امیدوارم دوستان در ادامه راه نیز با همین توان بتوانند کار را ادامه دهند.

در خاتمه این مراسم از برگزیدگان طرح مسجدمحوری زائر و زیارت با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی و هم‌چنین مسئول امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی تقدیر شد. 

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول