اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهرستان رودبار:

شوراهای اسلامی رودبار کمبود اعتبار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار گفت: شوراهای اسلامی رودبار با کمبود اعتبار مواجه هستند.

شوراهای اسلامی رودبار کمبود اعتبار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، کاظم ارجمندی عصر چهارشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و روستای این شهرستان اظهار کرد: پراکندگی و محرومیت رودبار را نسبت به دیگر شهرستان‌های گیلان متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه دو روستای شمالی و جنوبی رودبار در فاصله حدود 200 کیلومتری یکدیگر واقع شده‌اند، گفت: روستای انبوه از توابع بخش عمارلو در فاصله 110 کیلومتری و روستای دولدیم و لیافو از توابع بخش مرکزی در فاصله 80 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده‌اند.

این مسئول کمبود اعتبارات را مهم‌ترین مشکلات شوراهای اسلامی رودبار عنوان کرد و افزود: اعتبارات رودبار به دلیل محرومیت‌ها باید 50 درصد بیشتر از دیگر شهرستان‌ها باشد.

وی تخصیص اعتبارات بر مبنای جمعیت را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و اذعان کرد: بخش‌های وسیعی مانند خور گام و عمارلو و دارای تراکم جمعیتی کمی هستند که اگر اعتبارات بر مبنای جمعیت اختصاص یابد اعتبارات این مناطق کاهش پیدا می‌کند.

ارجمندی ادامه داد: بسیاری از مسئولان اداره‌ها به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته‌اند جوابگوی مشکلات مردم  شهرستان رودبار باشند.

وی خرابی راه ارتباطی بخش‌های عمارلو، خور گام و شهرهای جیرنده و بره‌سر را از مشکلات مردم این بخش عنوان کرد و یادآور شد: مردم این مناطق به دلیل تخریب جاده با مشکلات بسیاری در هنگام تردد مواجه هستند.

به گفته رئیس شورای اسلامی رودبار، مردم دورترین نقطه روستایی این شهرستان به دلیل خرابی جاده‌ها برای مراجعه به خدمات بهداشتی و درمانی مرکز بخش عمارلو 30 هزار تومان کرایه پرداخت می‌کنند.

وی نبود آب آشامیدنی، عدم ساماندهی فاضلاب شهر و روستاها و کمبود آب کشاورزی را از دیگر مشکلات شهرستان رودبار عنوان کرد.

ارجمندی تصریح کرد: در استان‌های همجوار حدود 50 سد در حال احداث و در دست مطالعه است اما مجموع سدهای احداثی گیلان به 10 سد نمی‌رسد بنابراین برای توسعه و تامین آب کشاورزی اراضی گیلان باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی از رشد منفی جمعیت در رودبار خبر داد و بیان کرد: به دلیل مهاجرت مردم از بخش‌های خورگام و عمارلو با رشد منفی جمعیت در شهرستان مواجه شدیم که با این روند مشکلات بسیاری گریبانگیر رودبار می‌شود.

این مسئول بیکاری را یکی از دغدغه‌های مردم رودبار عنوان کرد و متذکر شد: با توجه به وجود دومین قطب صنعتی گیلان در رودبار، اما مردم بسیاری از معضل بیکاری رنج می‌برند.

وی توجه به صنعت گردشگری رودبار را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: رودبار با وجود برخورداری از محور آزادراه اما از نبود زیرساخت‌ها برای ماندگاری مسافران رنج می‌برد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول