اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی:

50 درصد اعتبارات دشتی در روستاها هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: بیش از 50 درصد اعتبارات تملک دارایی‌ها که به شهرستان دشتی اختصاص یافته بود در روستاها هزینه شده است.

50 درصد اعتبارات دشتی در روستاها هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سید علی هاشمی عصر امروز در همایش شوراهای شهر، روستا و عشایری شهرستان دشتی که در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش دشتی برگزار شد گفت: شوراها خدمتگزار مردم هستند.

وی با بیان اینکه هر چه همدلی و وحدت در جامعه بیشتر باشد موجب توسعه بیشتر می‌شود اضافه کرد: شوراها محور وحدت و همدلی باشند.

نماینده ارشد دولت دهم در دشتی یادآور شد: بیش از 50 درصد اعتبارات تملک دارایی‌ها که به شهرستان دشتی اختصاص یافته بود در روستاها هزینه شده است.

وی افزود: در سال گذشته طرح هادی در 45 روستای شهرستان دشتی یا عملیات اجرایی آن آغاز و یا به بهره‌برداری رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه حضرت امام خامنه‌ای سال جدید را سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیدند و بناست 6 میلیون شغل در کشور ایجاد شود گفت: در شهرستان دشتی کارگروه کشاورزی تشکیل شده که پس از ثبت‌نام متقاضیان واجد شرایط نسبت به بررسی و انجام آن اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح هادی روستایی سند توسعه روستاست و هرگونه فعالیتی که در کالبد روستا انجام می‌شود به تبعیت از طرح هادی صورت می‌گیرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: همه تلاش ما این است کارهایی که انجام می‌دهیم هم مرضی پروردگار عالم و مورد رضایت مردم باشد و سعی کرده‌ایم اعتبارات شهرستان را عادلانه در شهرستان توزیع کنیم.

نماینده عالی دولت در دشتی به مشکلات مردم نسبت به زمین‌های کشاورزی که سندهای قدیمی دارند اشاره کرد و گفت: مردم ما در روستاها مردمی صادق هستند و کار اکثر آنها کشاورزی و دامداری است و مشکلی که دارند در بحث اراضی کشاورزی آنهاست که امید می‌رود منابع طبیعی در این زمینه برای حل مشکل سندهای قدیمی آن تلاش بیشتری کند.

فرماندار دشتی گفت: با توجه به تاکید جلساتی که با استاندار وقت استان گرفته شد بنا بود که اگر سند زمین‌های مردم توسط علما به امضا رسیده باشد با تشکیل کمیته‌ای مرکب از مسئولان ذیربط نسبت به استرداد آن اقدام شود.

امام جمعه خورموج نیز گفت: شوراها ریشه در فرهنگ دینی و اسلامی ما دارند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح از جمع‌آوری زکات توسط شوراهای اسلامی در روستاها تقدیر کرد و افزود: با توجه به موقعیت‌های شغلی مناسبی که در شهرستان دشتی وجود دارد اما خیلی‌ها تن به کار نمی‌دهند.

وی ادامه داد: از هر یک‌هزار نفر در شهرستان دشتی متاسفانه 13 درصد آنها زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند و خیلی از افرادی هستند که هنوز در نوبت هستند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول