اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

اعتبارات دولتی سال به سال کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: اعتبارات دولتی از سال 85 به بعد به تدریج کاهش یافته و امروز کمک‌های دولت به شهرداری‌ها در حد صفر است.

اعتبارات دولتی سال به سال کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با شهردار و معاونان سازمان‌های شهرداری تبریز در ساختمان تاریخی شهرداری تبریز اظهار داشت: شهر تبریز از تاریخ منحصر به فرد و درخشانی برخوردار است به طوری که حتی این شهر به نام اولین‌ها می‌شناختند.

وی با بیان اینکه تبریز مرجعیت شهرهای آذربایجان را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: چندین سال حضور در تبریز و کارهای اجرایی سبب شده است تا بتوانم تجارت خوبی را از فعالیت در این شهر کسب کنم و انتظار داریم همچنان از تجارب غنی علمی و فنی شهردار و مجموعه فعال در این حوزه استفاده کنیم.

شهردار اردبیل پیشنهاد کرد نشست‌ها و گردهمایی‌های فصلی با حضور شهرداران مراکز استان‌های شمال غرب کشور با محوریت تبریز برگزار شود تا شهرداران مراکز آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و اردبیل بتوانند تبادل افکار و نظر بکنند.

بدری یادآور شد: در کنار راه‌اندازی این نشست‌ها می‌توان کار گروه‌های ویژه‌ای را ترتیب داد تا دستور ‌جلسه‌های نشستهای فصلی را تعیین کند تا شهرداران مناطق استان‌های شمال غرب کشور بتوانند از تجارب و اقدامات انجام شده کسب آگاهی کرده و استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول یکی از مشکلات شهردارانی مانند اردبیل را کمبود در‌آمد و مشکلات مالی اعلام کرد و گفت: بیشتر عنایت دولت متوجه کلان‌ شهر‌هاست و مراکز استان‌های کوچک نظیر اردبیل از توانمندی در‌آمدی و مالی خوبی برخوردار نیستند که ضرورت دارد نگاه به این حوزه واقع‌بینانه باشد.

شهردار اردبیل بیان داشت: ‌این امر سبب شده است تا نتوانیم انتظارات مردم در مسیر رفاه عمومی را بر‌آورده کنیم یا منطبق بر خواسته و مطالبه مردم بتوانیم اقدام و فعالیتی انجام دهیم.

بدری در‌آمد اندک را نتیجه بی‌اعتمادی مردم به شهرداری‌ها توصیف کرد و افزود: ‌زمانی که مردم کیفیت اجرای پروژه‌های شهرداری اطمینان نداشته و خواسته و مطالبه خود را بر‌آورده شده نمی‌بینند دست به اقداماتی می‌زنند که به تقویت اعتماد و اطمینان بیشتر خدشه وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از تجارت موفق و ارزشمند شهرداری تبریز در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری است، ادامه داد:‌ شهرداری تبریز در چند سال اخیر در این حوزه نمره قابل قبولی گرفته و حتی از بسیاری از کلان شهر‌ها جلوتر است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: با این شرایط در‌آمدی و قطع حمایت دولت شهرداری‌ها همین که بتوانند کارهای روزمره خود را سر و سامان دهند شاهکار کرده‌اند که ضرورت دارد با تلاش بیشتر سعی کنیم از این روزمرگی‌ها خارج شویم.

بدری کار شاخص حوزه فرهنگی در اردبیل را اجرای 10 دوره برنامه معنوی استقبال از ماه محرم توصیف کرد و گفت: آبان ماه امسال اردبیل میزبان کنگره بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان کشور است که شهرداری نیز به عنوان یکی از وظایف فرهنگی و ارزشی خود سعی می‌کند در این کار مشارکت فعال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: اردبیل از ظرفیت‌های خوب گردشگری برخوردار است و ما با تعامل و همکاری بیشتر با شهرداری تبریز و استفاده از تجارب این شهر در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری‌های کلان بخش خصوصی می‌توانیم چنین استعدادهایی را به مرز شکوفایی برسانیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول