اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

پل 9 دی آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس:‌ رئیس شورای اسلامی شهر قم از به بهره‌برداری رسیدن پل سه سطحه 9 دی تا آبان ماه امسال خبر داد.

پل 9 دی آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آتش‌زر پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت‌الله سبحانی با اشاره به وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی در قم اظهار داشت: پروژه حرم تا جمکران با جدیت در حال اجراست و ما در طول سه سال گذشته توانستیم اقدامات بسیار گسترده‌ای را در زمینه اجرایی شدن این پروژه به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه 98 درصد از املاک واقع در مسیر طرح حرم تا جمکران که به عنوان بلوار پیامبر اعظم نامگذاری شده تملک شده است افزود: تلاش خواهیم کرد که تا نیمه شعبان مسیرهای تندرو این بلوار را به بهره‌برداری برسانیم تا از نظر ترافیکی فضای مطلوبی در اختیار زائران برای عزیمت به جمکران قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت ترافیکی شهر قم تصریح کرد: اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیز بر ترافیک شهر افزوده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه پل جمهوری گفت: این پل منطقه دو و چهار شهر قم را به یکدیگر متصل کرده و 1.2 کیلومتر طول دارد.

آتش‌زر با اشاره به اینکه با به بهره‌برداری رسیدن این پل ترافیک میدان امام خمینی به بلوار امین هدایت شده و از ترافیک هسته مرکزی شهر کاسته می‌شود گفت: این پل پس از احداث دارای دسترسی‌های متعدد خواهد بود.

وی از اجرای فاز پنج بلوار عماریاسر خبر داد و گفت: برای اجرای این فاز از پروژه 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسید و در حال حاضر 50 درصد مسیر اجرای پروژه تملک شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این پروژه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید تاکید کرد: این فاز از پروژه عماریاسر شامل خیابان دو سطحه است و در نهایت به میدان سپاه واقع در بلوار جمهوری ختم می‌شود.

وی همچنین اجرای پل سه سطحه 9 دی را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ آبان ماه امسال شاهد به بهره‌برداری رسیدن این پروژه خواهیم بود و برای اجرایی شدن آن 100 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

آتش‌زر به اجرای عملیات عمرانی و احداث دو تونل در پل بلوار امین اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز موجب کاهش ترافیک میدان جانبازان خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست شهرداری در گذشته برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی بیان داشت: این سیاست اکنون تغییر کرده است و در نقاط مختلف شهر پارکینگ‌های مکانیزه با ظرفیت کم ایجاد خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به وضعیت ارائه خدمات از سوی شهرداری در منطقه پردیسان اشاره کرد و یادآور شد: دو مسیر دسترسی جدید برای منطقه پردیسان در حال احداث است.

وی گفت: بلوار داخل رودخانه تا پردیسان ادامه خواهد یافت تا از این طریق ساکنان پردیسان بتوانند با سهولت بیشتری به داخل شهر تردد کنند و با اجرای این طرح از ترافیک بلوار غدیر نیز کاسته خواهد شد.

آتش‌زر اضافه کرد: همچنین ادامه بلوار شهید آوینی از شهرک قدس تا پردیسان در دستور کار است که امیدواریم با همکاری مسئولان شهرک مهدیه شاهد تسریع در احداث این بلوار باشیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول