اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر قم:

فاز نخست پروژه منوریل قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر قم گفت: فاز اول منوریل قم امسال به بهره برداری رسیده و ادامه پروژه منوریل قم از حرم حضرت معصومه(س) تا شهر پردیسان به نظر تولیت آستانه حضرت معصومه(س) بستگی دارد.

فاز نخست پروژه منوریل قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فرارسیدن ششمین سالگرد تاسیس شورای سوم، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم در سال 90 برنامه‌های مهمی را کلید زد که بسیاری از این برنامه‌ها هنوز در دست اجرا هستند.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در سال 90 پیگیری شد، طرح عظیم بلوار پیامبر اعظم(ص) بود که تا کنون به همت مسئولان شهر قم 98 درصد تملک آن انجام شده و در حال حاضر به دنبال احداث راه دسترسی بر تندروهای این بلوار هستیم که تا نیمه شعبان آماده شده و در اختیار زائران قرار گیرد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به ارزش 10 هزار میلیارد تومانی این پروژه ابراز داشت: در صورت به ثمر نشستن این طرح، شهر قم جلوه تازه‌ای پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به بد‌هی میلیاردی شهرداری قم افزود: این بدهی‌ها بی‌محل نیست چرا که ما اوراق مشارکت در پروژه‌ها را واگذار کرده‌ایم، زمین خریده‌ایم و طرح‌ها را آغاز کرده‌ایم که در صورت به ثمر نشستن این طرح‌ها این بدهی به بانک‌ها بازگردانده می‌شود.

آتش‌زر گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که هم‌اکنون در حال اجرا است و برای مردم مشقت ایجاد کرده احداث پل سه سطحه 9 دی است.

وی عنوان داشت: این پل بار ترافیکی اطراف حرم حضرت معصومه(س) را کاهش خواهد داد و به علت تعدد مسیریابی به صورت سه طبقه طراحی شده است.

رئیس شورای شهر قم اظهار کرد: احداث پل سه سطحه 9 دی به صورت شبانه‌روزی در حال پیگیری است و در پایان پائیز سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح دیگری که در سال 90 پیگیری شد و هم‌اکنون نیز در مراحل اجرایی خود به سر می‌برد، ادامه بلوار عمار یاسر است که با فروش 150 میلیارد تومان اوراق خیابان هلال احمر تا بلوار جمهوری آزادسازی خواهد شد.

آتش‌زر با اشاره به اینکه تونل غدیر به این پروژه متصل خواهد شد، خاطرنشان کرد: احداث این پروژه به صورت خیابان دو طبقه در حال پیگیری است.

وی گفت: طرح دیگر که در دست انجام است و 70 درصد تملک آن انجام شده، ادامه میدان نیکویی تا بلوار 15 خرداد است که در گشایش ترافیک خیابان آذر و چهارمردان موثر خواهد بود.

رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم دیگر که در حال پیگیری است، پل جمهوری اسلامی است که با اعتبار 65 میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح از آنجا که به محله نیروگاه متصل می‌شود، با ارزش افزوده‌ای که در املاک این منطقه به وجود می‌آورد، محرومیت منطقه دو قم را کاهش خواهد داد.

آتش‌زر با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه منوریل قم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: ادامه این پروژه پس از عبور از حرم حضرت معصومه(س) به تصمیم تولیت این آستانه مقدس بستگی دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای شهر و شهرداری قم برای ایجاد پارکینگ در محله‌های پرتردد اظهار داشت: این پارکینگ‌ها در ظرفیت‌های اندک اما تعداد زیاد به منظور رفاه حال شهروندان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول