اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده نزدیک انجام می‎شود

بهره‎برداری از مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی شمال کشور در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از بهره‎برداری مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی شمال کشور در استان گلستان در آینده نزدیک خبر داد.

بهره‎برداری از مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی شمال کشور در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‎مظفری در جمع تشکل‎های کارگری استان با اشاره به روز کار و کارگر که در تمام دنیا از آن به نیکی استقبال می‎کنند اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، وظیفه سنگینی بر دوش مسئولان و کارگزاران محول شده است.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه ذاتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تلاش برای حفظ و ارتقای جایگاه کار و کارگری است خاطر نشان کرد: این اداره کل تمام همت و نیروی خود را متمرکز بر اصل فوق کرده و در همین راستا مرکز تحقیقات و تعلیمات فنی شمال کشور، در استان گلستان آماده بهره‎برداری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: ترویج و توسعه فرهنگ کار، ساماندهی اتباع خارجی در زمینه کار در استان، تثبیت اعطای تسهیلات به بنگاه‎های مورد نیاز و اعطای یارانه به طرح‎های قابل بهره‎برداری از جمله فعالیت‎های صورت گرفته توسط این اداره کل بوده است.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه در بخش بازدیدهای ادواری و موردی 11 هزار و 184 مورد بازدید در سطح استان صورت گرفته افزود: این بازدیدها نه فقط در زمینه حقوق و بیمه، بلکه در زمینه‎های مختلف ایمنی و بهداشتی که با ارزیابی محیط کار به دست می‎آید صورت می‎گیرد.

وی با بیان اینکه تعداد 67 کمیته مشاوره و توانمندسازی در راستای ارتقای شاخص‎های کار و کارگری شکل گرفته ابراز داشت: اعطای کمک‎های اجتماعی بلاعوض، بررسی درخواست‎های متقاضیان برای بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و بررسی و پاسخگویی به نامه‎های مکاتبه‎ای از جمله دیگر اقدامات انجام گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: اجرای طرح تأمین مسکن کارگری، برگزاری کلاس‎های آموزش مهارت‎های زندگی برای کارگران و پیگیری صدور کارت‎های اعتباری کارگران از دیگر اقدامات صورت گرفته برای رفاه و رسیدگی به وضع کارگران بوده است.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال‎های قبل در بحث حوادث ناشی از کار 30 درصد کاهش داشته‎ایم متذکر شد: این کاهش آمار در سایه فعالیت‎ها و ارتباطات مؤثر بازرسان کار و روابط کار اتفاق افتاده است که امیدواریم این میزان حوادث ناشی از کار همچنان رو به کاهش باشد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول