اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

هر کس دانش‌افزایی کند معلم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: هر کسی که علم و دانش را به عنوان یک اصل بشناسد و اهل علم باشد، به طوریکه دانش‌افزایی کند باید او را معلم دانست.

هر کس دانش‌افزایی کند معلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی عصر امروز در مراسم هفته عقیدتی و سیاسی که با حضور جمعی از فرماندهان و پرسنل تیپ 82 سپاه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هر کس که علم را فرا بگیرد و به دیگران انتقال دهد را باید معلم نامید و از او تقدیر کرد.

وی افزود: هر کسی که علم و دانش را به عنوان یک اصل بشناسد و اهل علم باشد، به طوریکه دانش‌افزایی کند باید او را معلم دانست.

وی یادآور شد: باید دانست علم در دین چه جایگاهی دارد و آن را برای دیگران نیز تبیین کرد.

عابدینی تأکید کرد: علم، تنها برای طبقه خاصی تعریف نشده است و نخستین آیه‌ای نیز که بر پیامبر (ص) نازل شده، پر از علم، دانش و فهم و شعور و بینش است.

امام جمعه موقت قزوین عابدینی افزود: حکمت در عمق جان فرد نفوذ می‌کند و اگر فردی اینچنین نباشد حکمت ندارد.

وی اضافه کرد: در قرآن آمده است که ما هر کس را بخواهیم حکمت می‌دهیم و خداوند به کسی حکمت می‌دهد که چهل روز بنده خالص خدا باشد که این اهمیت این موضوع را می‌رساند.

عابدینی در خاتمه خاطرنشان کرد: رمز شخصیت شهید استاد مطهری خالص بودن در نزد خداوند است و دانش ایشان بیشتر از مطالعات این بزرگوار است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول