اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

مردم به معلمان نگاه ارزشی داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آبیک گفت: مردم باید به معلمان نگاه ارزشی داشته باشند، چراکه علاوه بر تحکیم جایگاه این قشر، روز به روز بر قداست جایگاه انان نیز افزوده می‌شود.

مردم به معلمان نگاه ارزشی داشته باشند

احمد نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، خداوند متعال را نخستین معلم دنیا بیان و اظهار کرد: تمام تلاش پیامبران و ائمه (ع) به عنوان برگزیدگان خدا برای هدایت انسان‌ها و رسیدن به قرب الهی بوده است.

وی تحقق تمام توفیقات مادی و معنوی انسان را در گرو تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: در سایه تعلیم و تربیت است که انسان در مقام والای ارزش انسانی قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه استعدادهای خدادادی و نهفته انسان با فراگیری علم شکوفا می‌شود، افزود: تعلیم و تربیت لازم و ملزوم یکدیگر هستند، چرا که تربیت است که به علم و آموخته‌های انسان هدف می‌بخشد.

مدیر آموزش و پرورش آبیک تدوین سند طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مطالبات مقام معظم رهبری ذکر و خاطر نشان کرد: این سند بر اساس مبانی قرآن کریم، احادیث و سیره ائمه اطهار (ع)، علما و دانشمندان تدوین شده است.

نوروزی اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت به معنای واقعی اسلامی و ایرانی در مدارس تحقق می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه معلمان باید بیشتر با جایگاه خود آشنا و به آن پایبند باشند، تصریح کرد: در بیان جایگاه معلم این روایت از امام علی (ع) که فرمود: "اگر کسی سخنی به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است"، کافی است که بیانگر جایگاه رفیع و مقام والای معلمان در جامعه است.

 

درک عمیق از قرآن، رمز ماندگاری آثار شهید مطهری است

مدیر آموزش و پرورش آبیک در ادامه درک عمیق و صحیح شهید مطهری از قرآن کریم، علوم دینی و روایات و داشتن عقیده پاک را رمز ماندگاری آثار این استاد فرهیخته ذکر کرد و گفت: شهید مطهری با کنکاش و استخراج علوم و اطلاعات مورد نیاز بشر در دنیا و آخرت از اعماق اقیانوس معارف قرآنی و دینی، کتب متعدد قابل فهم را برای تمام سطوح جامعه تألیف کرده که بسیار مفید و ارزشمند است.

وی عبودیت، اخلاص، ایمان و اعتقاد راسخ به تحصیل علم و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه را از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید مطهری برشمرد و افزود: تلاش علمی این استاد فیلسوف و علامه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و تألیف کتب متعدد در زمینه‌های مختلف، ایشان را به یک معلم و الگوی ماندگار تبدیل کرده است.

نوروزی ادامه داد: معلمان باید با تأسی از شهید مطهری در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به معنای واقعی کلمه گام بردارند، چرا که الگو بودن ایشان افتخاری بزرگ برای معلمان است.

مدیر اداره آموزش و پرورش آبیک یادآور شد: آموزش و پرورش به سمتی در حرکت است که در زمینه تعلیم و تربیت با جامعه به یک هدف مشترک که همان رشد و تعالی دانش‌آموزان است، دست یابد.

این مسئول، حضور اعضای شورای آموزش و پرورش در مدارس، دیدار با خانواده‌های معزز شهید فرهنگی، گلباران گلزار شهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی از کتاب تعلیم و تربیت استاد مطهری میان معلمان، برگزاری مسابقه پیامکی ارسال کوتاه‌ترین و گویاترین مفهوم در زمینه معلم میان دانش‌آموزان پیشگام (دانش‌آموزان بسیجی مقطع دبیرستانی)، ملاقات فرهنگیان بیمار و برگزاری همایش بزرگ فرهنگیان را از برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان آبیک در هفته معلم اعلام کرد.

آموزش و پروش شهرستان آبیک هزار و 257 فرهنگی دارد که از این تعداد 670 نفر زن و مابقی مرد هستند که تعداد بازنشستگان حقوق بگیر از آموزش وپرورش این شهرستان 350 نفر است.

گفتنی است، امسال در هفته معلم، محمدحسن رمضانی معلم نمونه کشوری (در گروه علوم انسانی راهنمایی)، مهدی اسلام‌زاده (معاون ابتدایی)، زهرا قاسمی‌فرد (مدیر راهنمایی) و عین الله قاسمی (معاون متوسطه)  به عنوان معلمان نمونه استانی و 19 نفر از معلمان شهرستان آبیک به عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای انتخاب شدند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول