اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین:

معلم در اسلام و نظام اسلامی شان و منزلت بالایی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین گفت: معلم در اسلام و نظام اسلامی شأن و منزلت بالایی دارد، او جامعه را به سمت تعالی سوق می‌دهد تا به اهداف مورد نظر برسد.

معلم در اسلام و نظام اسلامی شان و منزلت بالایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی فرمانداری قصرشیرین حسین پروین با گرامیداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری، الگوی معلمان و مربیان متعهد و آگاه به زمان و معلم و مربی برجسته انقلاب اسلامی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی، از وی به عنوان حاصل عمر خود یاد کرده است.

پروین تصریح کرد: اگر معلمان نبودند، جامعه را ظلمت و تاریکی فرا می‌گرفت، چون معلمان رسالت انبیا را برای روشنگری جامعه دنبال می‌کنند.

فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: الگو سازی راه و روش و شخصیت والای شهید مطهری توسط معلمان و مربیان، هدف اصلی نام‌گذاری روز شهادت ایشان به‌نام روز معلم بوده است.

وی گفت: معلم در تربیت انسان‌ها و رشد و ارتقای فرهنگ یک جامعه نقش مهم و مؤثری دارد و حضرت امام صادق (ع) در رابطه با ارزش و جایگاه معلم می فرمایند: (( تمامی جنبندگان روی زمین و ماهی‏های دریا و هر کوچک و بزرگ در زمین و آسمان خدا، برای آموزگار خوب طلب آمرزش می‏کنند)).

فرماندار قصرشیرین خاطر نشان کرد: شهید مطهری یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می‌کند و دوماً تمامی تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می‌یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می‌سازد.

پروین اظهار داشت: تجلیل معلم، سپاس از انسانی است که هدف و غایت آفرینش را تأمین و سلامت امانت‏هایی را که به دستش سپرده‏اند، تضمین می‏کند.

وی گفت: اهمیت معلم در اسلام، بیانگر نقش و کاربرد او در جامعه است، اگر نقش معلم حیاتی نبود، اسلام تا این حد به او بها نمی‌داد.

وی افزود: در اسلام معلم از چنان ارزش و جایگاهی برخوردار است که خداوند در نخستین آیات نازل شده بر پیامبر(ص)، خودش را معلم معرفی می‌کند و بزرگترین افتخار برای قشر معلم این است که تمامی پیامبران و ائمه معصومین (ع) خود را معلم دانسته‌اند که این نشان از شان و جایگاه با ارزش معلم در اسلام دارد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول