اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار بخش مرکزی قائمشهر خبر داد

تامین 50 درصد مرکبات مازندران از بخش مرکزی قائمشهر

خبرگزاری فارس: بخشدار بخش مرکزی قائمشهر گفت: در سال جاری 50 درصد مرکبات مازندران از بخش مرکزی شهرستان قائمشهر به دست آمد.

تامین 50 درصد مرکبات مازندران از بخش مرکزی قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، حجت‌الله مولایی بعدازظهر امروز در همایش 500 نفری دهیاران و شوراهای روستایی بخش مرکزی قائمشهر که در روستای بالالموک قائمشهر برگزار شد بحث شوراها را بحثی منطقی و دینی دانست که انقلاب اسلامی برای جلوگیری از خودکامگی‌ها و  افزایش حضور مردم در تعیین سرنوشت خود آن را بنا نهاد.

وی حضور افراد تحصیلکرده تا مقاطع عالی تحصیلی را در شوراهای روستایی نشان از شعور بالای سیاسی روستاییان و جایگاه والای شورا عنوان کرد و افزود: مردم روستا برای ارج نهادن به جایگاه شوراها در انتخاب فرد اصلح کوشا هستند.

بخشدار بخش مرکزی قائمشهر اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی قائمشهر را 380 نفر اعلام کرد و افزود: از 119 روستای بخش مرکزی 85 دهیار در شهرستان قائمشهر حضور دارند.

مولایی تعداد پروژه‌های مشارکتی در دست اجرای روستاهای بخش مرکزی قائمشهر را 108 پروژه ذکر و خاطرنشان کرد: پروژه‌های مذکور در بخش‌های زیرساختی، عمرانی و فرهنگی با اعتبار 5 میلیارد و 400 میلیون تومان در حال اجرا است.

بخشدار مرکزی قائمشهر از کمک یک میلیارد و 500 میلیون تومانی خیران در آبادانی روستاهای قائمشهر در سه سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: 20 هزار متر زمین نیز از سوی خیران به دهیاران اهدا شد.

وی در بخش راه‌های روستایی شهرستان اذعان داشت: در حال حاضر تمامی راه‌های روستایی قائمشهر حداقل از یک راه آسفالته منتهی به جاده اصلی برخوردارند.

وی ویژگی بارز روستاهای بخش مرکزی شهرستان قائمشهر را  تولید انبوه مرکبات عنوان کرد و یادآور شد: امسال 50 درصد مرکبات مازندران از باغات بخش مرکزی قائمشهر به دست آمد.

وی در اشاره به زکات مستحبی ابراز داشت: در بخش نخست اجرای زکات مستحبی ‌3 هزار سبد مرکبات توسط روستاییان بخش مرکزی به فروش رسید که 70 درصد درآمد حاصله صرف آبادانی روستاها و بقیه برای استفاده نیازمندان همان روستاها اختصاص یافت.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول