اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

90 درصد باغات زردآلوی ابرکوه سرما زده شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از وارد آمدن خسارات سنگین به 90 درصد از باغات زردآلو بر اثر سرمازدگی خبر داد.

90 درصد باغات زردآلوی ابرکوه سرما زده شد

 محمدعلی حاتمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: بیش از 90 درصد از باغات زردآلوی ابرکوه دچار سرمازدگی شد و میزان خسارات وارد شده به این باغات بالغ بر 20 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: متأسفانه تنها کمتر از یک چهارم باغات زردآلوی ابرکوه زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار داشته‌اند و علت آن میزان ناکافی پرداخت خسارت از طرف این صندوق به مردم است که آنان به بیمه کردن تولیدات خود تشویق نمی‌شوند.

حاتمی‌زاده خاطرنشان کرد: باغات زردآلو عمده‌ترین منبع درآمدی باغداران شهرستان ابرکوه به شمار می‌رود و اغلب بهره‌برداران این محصول با فروش محصول زردآلوی خود امرار معاش می‌کنند و این سرمازدگی و خسارات وارده، آنان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی با برشمردن برخی از این مشکلات اظهار داشت: کشاورزانی که به امید فروش محصول اقدام به دریافت وام برای خرید لوله، ساخت استخر و تجهیز چاه‌های کشاورزی کرده‌اند، اکنون با نزدیک شدن به سررسید این وام‌ها با مشکل مواجه شده‌اند که باید تمهیداتی برای تمدید سررسید این وام‌ها بدون سود و کارمزد اندیشیده شود و پرداخت تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض به باغداران نیز می‌تواند برخی از مشکلات باغداران را کاهش دهد.

هزار و 200 هکتار از مجموع 4 هزار و 700 هکتار اراضی باغی شهرستان ابرکوه به کشت زردآلو اختصاص دارد و به طور متوسط از هر هکتار 15 تن زردآلو برداشت می‌شود که میزان برداشت این محصول در برخی مزارع در هر هکتار به 30 تن نیز می‌رسد و بیش از نیمی از زردآلوی استان یزد در ابرکوه تولید می‌شود.

زردآلوی ابرکوه به دلیل مرغوبیت و پیش‌رس بودن در سطح کشور شناخته شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول