اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی باشت عنوان کرد

افزایش 200 هکتاری باغات باشت در سال 90

خبرگزاری فارس: مسئول باغبانی جهاد کشاورزی باشت گفت: سطح باغات شهرستان باشت نسبت به سال‌های گذشته در سال 90 حدود 200 هکتار افزایش یافت.

افزایش 200 هکتاری باغات باشت در سال 90

 نور‌الله بابویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت ابراز داشت: شهرستان باشت بعد از شهرستان دنا با بیش از 2 هزار هکتار باغ دومین شهرستان از نظر سطح زیر کشت باغ در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بابویی گفت: با وجود سرمای زمستان و سرمازدگی باغات، افزایش توسعه سطح باغات در این شهرستان روند خوبی داشته است.

وی بیان داشت: امسال سطح توسعه باغات بیش از 200 هکتار بوده که 90 هکتار آن مرکبات و حدود 40 هکتار باغات دیم از جمله انگور و انجیر بوده که بیشتر آن‌ها در منطقه فتح این شهرستان است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان باشت افزود: ما‌بقی باغات متفرقه شامل انگور آبی، انجیر آبی و انار هستند که با توجه به بارش‌های خوب بهاری امید زیادی به برداشت محصول هر چه بیشتر از این باغات وجود دارد.

بابویی تصریح کرد: بین 60 تا 80 درصد باغات لیمو و 30 تا 50 درصد باغات پرتقال و نارنگی باشت بر اثر سرما دچار خسارت شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه کارهایی برای حمایت از این باغداران انجام گرفته، اظهار داشت: هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی با صندوق بیمه مسئولیت کشاورزی جهت کمک به باغداران و اعطای تسهیلات با سود کم به باغداران خسارت دیده و همچنین گزارش به ستاد حوادث استانداری استان و پیگیری جهت کمک به باغداران انجام گرفته است.

بابویی با توصیه به باغداران برای کاهش خسارات ناشی از سرما گفت: بهتر است باغداران از مرکبات پایه نارنج استفاده کنند که مقاومت سرمایی بیشتری دارند.

بابویی در ادامه به دغدغه‌های مردم و باغداران در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: از اینکه سطح زیادی باغات مرکبات و زیتون وجود دارد و به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و بازار فروش نامناسب در شهرستان باشت، باغداران این منطقه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: از همه مهم‌تر این‌که انگیزه باغداران برای کار باغداری به دلیل این گونه مشکلات کاهش می‌یابد از این رو لازم است که مسئولان استانی یا کشوری تمهیداتی را در این زمینه برای کمک به باغداران باشتی بیاندیشند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول