اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گچساران عنوان کرد

برداشت 4300 تن پرتقال از باغات گچساران در سال 90

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: برداشت 4 هزار و 320 تن پرتقال، برداشت 3 هزار و 660 تن نارنگی، 10 هزار و 200 تن لیموترش، 360 تن زیتون و 890 تن انار از اقدامات مهم جهاد کشاورزی این شهرستان در سال گذشته است.

برداشت 4300 تن پرتقال از باغات گچساران در سال 90

علی مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون از جمله راه‌های گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال‌ها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد.

مرادی با اشاره به عملکرد اداره جهاد کشاورزی گچساران گفت: افزون بر یک هزار کیسه کود اوره برای غنی‌سازی کاه در میان دامداران روستاهای گچساران توزیع شده است.

وی از تشکیل 10 پرونده برای متقاضیان دریافت وام گاوداری خبر داد و گفت: افزون بر 45 پرونده برای متقاضیان نوسازی آغل و احداث 12 مورد آغل بهداشتی در سطح یک هزار و 800 متر مربع در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به اهمیت تولیدات گیاهی تصریح کرد: نظارت بر کاشت 350 هکتار مزارع برنج با برداشت 6.5 کیلوگرم، نظارت بر کاشت 1300 هکتار زمین صیفی‌جات با برداشت متوسط 30 تن و نظارت بر کاشت 100 هکتار سبزی‌جات با برداشت متوسط 10 تن از اقدامات واحد اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گچساران است.

مرادی گفت: افزون بر یک هزار هکتار ذرت و صیفی با سیستم آبیاری نواری در راستای استفاده بهینه از آب و مقابله با خشکسالی کاشت شده است.

این مسئول ابراز داشت: اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی به منظور حفظ بقایای گیاهی، کشت مستقیم و خاک‌ورز مرکب به صورت الگویی و توسعه‌ای در سطح 500 هکتار صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های اصلاح و نوسازی باغات مرکبات، زیتون، هرس، تغذیه، مساحی باغات و نظارت بر حفره گوده در سطح گچساران با اعتباری افزون بر 848 میلیون ریال توسط شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران از برداشت 4 هزار و 320 تن پرتقال خبر داد و یادآور شد: برداشت 3 هزار و 660 تن نارنگی، 10 هزار و 200 تن لیموترش، 360 تن زیتون و 890 تن انار از اقدامات مهم جهاد کشاورزی این شهرستان است.

این مسئول ترویج و آموزش کشاورزی را آموزش غیر رسمی به روستائیان و علاقمندان به کشاورزی برای آشنایی و استفاده از فناوری‌های نو جهت افزایش تولید و بهره‌وری و درآمد و ارتقای سطح زندگی تولیدکنندگان کشاورزی و رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستایی دانست و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی 320 نفر روز، اجرای طرح‌های بسیج سازندگی یک هزار و 400 نفر روز و خرید و توزیع 300 کیلوگرم بذر قارچ بین متقاضیان از اقدامات ترویجی جهاد کشاورزی گچساران است.

 انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول