اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرکرد:

سرمازدگی به 600 هکتار باغات بادام سامان خسارت زد

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: سرمازدگی به 600 هکتار از باغات بادام شهر سامان از توابع این شهرستان خسارت زد.

سرمازدگی به 600 هکتار باغات بادام سامان خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر واحد پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان و باغداران این شهرستان، اظهار داشت: سرمازدگی به 13هزار هکتار مزارع گندم و 600 هکتار از باغ‌های بادام و 80 هکتار از باغات زردآلوی شهرستان شهرکرد خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه سرمازدگی، بین 30 تا 50 درصد مزارع گندم این شهرستان را از بین برده است، گفت: در حال حاضر میزان خسارت وارد شده به مزارع و باغ‌های این شهرستان در دست بررسی است.

واحد با اشاره به علل ایجاد سرمازدگی به باغات و مزارع این شهرستان، گفت: سرمای یک درجه‌ای و نزدیک به صفر هوا در برخی از اوقات شبانه روز در این منطقه، علت اصلی این خسارت است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان شهرکرد با اشاره به راهکارهای موثر در این‌باره، گفت: خودداری از انجام عملیات شخم و پاکنی درختان در طول دوره باز شدن گل‌ها تا تشکیل میوه، سمپاشی درختان با استفاده از محلول بردو دو درصد در دو نوبت، نوبت اول زمان تورم جوانه‌های گل و نوبت دوم اوایل باز شدن گل‌ها استفاده از سایر سموم باکتری کش نظیر اکسی کلرور مس نیز توصیه می‌شود.

واحد حذف علف‌های هرز و جمع‌آوری بقایای زنده یا مرده گیاهی از سطح خاک را از دیگر این روش‌ها برشمرد و گفت: غرقاب کردن باغ در شب‌هایی که احتمال وقوع یخبندان وجود دارد، از آبیاری باغ در روز قبل از شب یخبندان جداً خودداری شود استفاده از آب چاه در این مورد بهتر است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول