اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران:

مازندران برای 300 هزار تن مرکبات امکانات سردخانه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: اکنون در استان مازندران برای 300 هزار تن مرکبات امکانات سردخانه و انبار وجود دارد.

مازندران برای 300 هزار تن مرکبات امکانات سردخانه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، عباسعلی وفایی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری جویبار با اشاره به دغدغه مهم مصرف‌کنندگان عرصه‌های صنعت و تجارت مبنی بر بی‌کیفیت بودن کالاهای داخلی اظهار کرد: این عامل موجب شد تا مصرف‌کنندگان به کالاهای خارجی رجوع کنند.

وی با بیان شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: باید با ارتقای کیفی کالا‌های داخلی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و روند توسعه را در سطح استان مازندران افزایش دهیم.

این مسئول با اشاره به عقب‌ماندگی مازندران در بخش صنعت تصریح کرد: مازندران بیش از یک دهه است که با این مشکل دست به گریبان است.

وفایی‌نژاد با مظلوم خواندن شهرستان جویبار در بخش صنعت افزود: توسعه صنایع مادر نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است و باید از این بخش حمایت بیشتری شود، اظهار داشت: لازمه اقتصاد کشاورزی، کشاورزی سنتی نیست بلکه کشاورزی مدرن و مکانیزه است، برای تحقق این امر باید به‌دنبال افزایش تولید، عرضه و تقاضا باشیم.

وی با اشاره به حمایت دولت نهم بر ذخیره‌سازی مرکبات خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازان مرکبات در گذشته به دلیل کمبود سردخانه و انبار در استان خسارات زیادی را متحمل شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: اکنون در استان برای 300 هزار تن مرکبات امکانات سردخانه و انبار وجود دارد.

وفایی‌نژاد سهم مازندران را در بخش کشاورزی 24 درصد، صنعت 12 درصد و خدمات 65 درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در مازندران حدود 4 هزار واحد صنعتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: 50 درصد این واحدها در شهرک صنعت مستقر هستند.

وفایی‌نژاد همچنین به وجود 38 شهرک و ناحیه صنعتی در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: شاید این یک فرصت یا یک تهدید برای استان باشد.

وی اعتبارات ویژه این بخش را قطره‌چکانی عنوان کرد و اذعان داشت: اقدام به ایجاد شهرک نیازمند یک نگرش وسیع است که در همین راستا باید برای سرمایه‌گذاران بستر مناسبی ایجاد شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول