اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی خبر داد

مصادره بیش از 130 اموال و وسیله نقلیه قاچاقچیان در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: 132 مورد اموال منقول و وسیله نقلیه قاچاقچیان در این استان طی سال گذشته توقیف و مصادره شد.

مصادره بیش از 130 اموال و وسیله نقلیه قاچاقچیان در خراسان شمالی

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد تعداد وسیله نقلیه توقیفی و مصادره‌ای قاچاقچیان در همین مدت در خراسان شمالی را 42 وسیله اعلام کرد.

وی افزود: همچنین 90 مورد اموال منقول مربوط به قاچاقچیان توقیف و مصادره شده است.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تعداد احکام واصله از مراجع قضایی در این زمینه را 30 مورد عنوان کرد.

وی همچنین تعداد مراکز فعال سازمان‌های مردم نهاد در بخش درمان، بازتوانی و کاهش آسیب را سه مورد عنوان کرد و گفت:‌ 150 معتاد در این زمینه زیرپوشش قرار گرفتند.

یزدان‌پناه شمار سازمان‌های مردم نهاد حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در خراسان شمالی را هم 18 مورد اعلام کرد و افزود: 2 هزار و 540 نفر در این مراکز زیرپوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار دارند.

وی تعداد کمپ‌های دارای مجوز در خراسان شمالی را هم شش مورد برشمرد و گفت: پنج مورد از این کمپ‌ها مربوط به مردان و یک مورد مربوط به زنان است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به تعداد نشست‌های کمیته‌های تخصصی این شورا در سال گذشته اظهار داشت: بر همین اساس 9 نشست فرهنگی و پیشگیری، 10 نشست کمیته درمان، هفت نشست مقابله با عرضه و شش نشست کمیته حقوقی و قضایی در همین مدت برگزار شده است.

وی به سایر نشست‌های کمیته تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر همین اساس 9 نشست در قالب اتاق فکر، 15 نشست توسط سازمان‌های مردم نهاد، 15 نشست داخلی شورا و 10 نشست در قالب کارگروه‌های تخصصی مربوط به تدوین پیش‌نویس سند پیشگیری اولیه از اعتیاد استان برگزار شده است.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه 45 نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های این استان نیز برگزار شده است افزود: شهرستان فاروج با 10 نشست و جاجرم و مانه و سملقان با هشت نشست بیشترین جلسات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر را در سال گذشته داشته‌اند که فرماندار فاروج در این زمینه تقدیر شد.

وی سفر وزیر کشور برای افتتاح مرکز درمان اجباری معتادان، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با شعار جامعه سالم عاری از اعتیاد، همایش نقش روحانیون و طلاب در پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی و همچنین کارگاه‌های آموزشی شناخت مواد مخدر برای اصناف مثل بانوان آرایشگر، برگزاری کارگاه‌های طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد را از جمله فعالیت‌های انجام شده طی سال گذشته توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اعلام کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول