اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش گرگان:

معلمان باید خودشان را با شخصیت استاد مطهری تنظیم کنند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: معلمان باید خودشان را با شخصیت استاد مطهری تنظیم کنند.

معلمان باید خودشان را با شخصیت استاد مطهری تنظیم کنند

سید هادی حسینی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: مقارن شدن روز معلم با شهادت استاد مطهری در حقیقت یک ابتکار عمل بود که نظام جمهوری اسلامی ایران به خرج داد و تراز یک انسان سالم و کامل را برای معلمی تعریف کرد.

این مسئول افزود: معلمان باید خودشان را با این شخصیت تنظیم کنند تا بتوانند در حقیقت یک معلم باشند و دانش‌آموزان آنها را الگو قرار دهند.

حسینی با اشاره به اینکه فکر و اندیشه در هر جامعه‎ای در صدر قرار می‎گیرد ابراز داشت: معلمان به عنوان پرچم‌داران اندیشه و تلاش‎گران این عرصه باید الگو قرار گیرند تا جامعه به اهداف آرمانی خودش که امام راحل و رهبر عزیز به دنبال آن هستند برسد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به اینکه تثبیت شخصیت استاد مطهری در نظام آموزشی یک مهم تلقی می‎شود متذکر شد: در هفته معلم تلاش ما بر این است که مباحثی که مطرح می‎شود به معنای عمیق و دقیق به این شخصیت بپردازد.

وی با اشاره به برنامه‎های آموزش و پرورش گرگان در این هفته ابراز داشت: محور اقدامات در سه برنامه در دستور کار قرار گرفته که نخستین آن در روز 12 اردیبهشت تجلیل از چهره‌های معلمان ورزشی و مقام‌آوران ملی است که در سطح شهرستان 21 نفر را شامل می‎شود.

حسینی تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و شهرستانی را از دیگر برنامه‎های هفته معلم دانست و تاکید کرد: از بین هفت معلم نمونه استان چهار نفر آنها از شهرستان گرگان هستند که در روز 18 اردیبهشت در سالن حکمت آموزش و پرورش به همراه بازنشستگان آموزش و پرورش در سال 1390 از آنها تجلیل به عمل می‎آید.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان اضافه کرد: همچنین در این مراسم از 10 کارمند شایسته آموزش و پرورش که کارآمد و فعال بوده‎اند، تجلیل می‎شود.

وی یادآور شد: در 20 اردیبهشت ماه نیز در نظر داریم برنامه‎ای را برای خانواده‎های همکاران فرهنگی برگزار کنیم و همچنین تمام مدارس با ابتکار خودشان در این هفته برای تجلیل از مقام معلم برنامه‎ دارند.

حسینی با بیان اینکه معلمان اعتدال‌بخش جامعه هستند خاطر نشان کرد: بر این عقیده هستم که این گروه باید در حوزه مالی نیز اعتدال داشته باشند چون آنها ظرف و نگهدارنده جامعه محسوب می‎شوند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه معلمی معجونی از علم و عمل است اذعان داشت: از این شخصیت‎های علمی و فکری جامعه نمی‎توان با هدایایی مادی تقدیر کرد و آنها شخصیتی هستند که به جامعه نور می‎دهند تا نور بگیرند و جامعه و خانواده و مدارس باید نگاهشان را نسبت به این مسئله و تقدیر از معلمان با هدایایی گران‌قیمت اصلاح کنند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول