اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

معلمان در تربیت نسل فکور در جامعه بکوشند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین معلمان را به تربیت نسلی فکور و اندیشمندان دینی در جامعه اسلامی فراخواند.

معلمان در تربیت نسل فکور در جامعه بکوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم سه‌شنبه شب در مراسم تجلیل از معلمان نمونه و بازنشستگان فرهنگی و دانش‌آموزان ممتاز شهرستان نمین اظهار داشت: جامعه امروز نیاز واجبی به اندیشه‌های پاک اسلامی و انسانی دارد و رواست تا معلمان ما در کلاس‌های درس دانش‌آموزان فکور و با استعداد علمی و دینی را پرورش دهند.

وی افزود: تعلیم و تربیت هدیه ای از سوی خداوند متعال و انبیای الهی برای بشریت است که هدایت و راهنمایی در آن برعهده اساتید و معلمان گذاشته شده تا بشریت را به راه انبیا و به سوی سعادت رهنمون شوند.

دریتیم وظیفه معلمان و مربیان در امر تربیت نسل فکور و دوراندیش برای جامعه را خطیر دانست و افزود: هر قدر قدرت اندیشیدن در دانش‌آموزان و فرزندان خود را افزایش دهیم به همان میزان در تولید علم بومی و دانش‌ منطقه‌ای نیز در کشور موفق خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توانمندی معلمان را در تربیت نسلی عالم و دارای برجستگی دینی و علمی قابل ستایش اعلام کرد و بیان داشت: امروز هر آنچه که از پیشرفت‌های هسته‌ای، علوم مختلف و علم هوافضا و ... در کشور شاهد هستیم همه در سایه تلاش‌های معلمان و مرهون آموزش‌های خالصانه این قشر پرتلاش است.

فرماندار نمین به تدابیر مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در امر به اجرای طرح‌های بنیادین اشاره کرد و اجرای این طرح را در رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و توسعه امر تعلیم و تربیت بسیار کارساز و مهم دانست.

دریتیم در پایان سخنان خود تمام فرهنگیان منطقه را به حضور گسترده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی فراخواند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش نمین هم با تبریک روز معلم به تبیین عظمت و جایگاه شغل معلمی در دین مبین اسلام پرداخت و وجود 4 هزار و 900 شهید معلم در کشور را از افتخارات جامعه فرهنگی دانست.

فرهاد قاسم‌زاده اظهار داشت: تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش  درآمد.

وی اضافه کرد: انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس معلم ثبت کرده است بنابراین معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد.

این مسئول دغدغه همیشگی معلم را تعالی بخشیدن به حیات بشر بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی اعلام کرد و گفت: شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و معلم مشفقانه با آموزش‌های خود، الهی زیستن را در کالبد انسان‌ها می‌دمد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول