به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مصطفی پرورش در آئین تجلیل از معلمان نمونه این شهرستان اظهار داشت: بندگی صالح، تفکر مثبت، شکوفایی استعدادها و آموزش مهارتهای زندگی از مهمترین نقشها و رسالات مقام معلمی است.
وی افزود: استعداد فردی دانشآموز یکی از اساسیترین اصولی است که در تدریس باید مورد توجه معلمان قرار گیرد و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان، موفقیتهای علمی کشور را به همراه دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم اصفهان بر نقش تعلیم و تربیت در جامعه تأکید و خاطر نشان کرد: مطالعه آثار شهید مطهری برای اساتید، زمینه شکوفایی استعدادهای دانشآموزان را فراهم کرده و موجب بروز خلاقیت در آنها میشود.
پرورش شناخت هدف، شناخت افراد برای فعالیت، شناخت تغییرات و شناخت روشها را چهار مرحله اساسی در تعلیم و تربیت دانست و گفت: هدف باید توسط معلم به دانشآموزان انتقال داده شود.
وی همچنین، از ذهن، احساس و رفتار به عنوان سه مرحله شخصیت انسانها نام برد و تصریح کرد: هیچ معلمی نیست که این سه مرحله را نشناسد و معلمینی موفق هستند که در این سه حیطه فعالیت داشته باشند.
پرورش لازمه تغییر را تقویت ذهن ذکر و خاطر نشان کرد: برخی از معلمین فقط به ذهن توجه دارند و کاری به احساس ندارند و اگر احساس شکل نگیرد، رفتار جایگاهی ندارد.
مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در این آئین رسالت معلم را ایجاد رابطه عاطفی بین دانشآموز و معلم دانست و گفت: رابطه عاطفی بین دانشآموز و معلم میتواند موفقیت هر دو را در آموزش و فراگیری تضمین کند.
حسین حنطهای، در ادامه شهید مطهری، را تربیت یافته اساتید و دانشمندان ارزشمند تاریخ ایران اسلامی ذکر و تصریح کرد: شهید مطهری از مکتب حضرت امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و آیتالله بروجردی بهرهمند شده و تفکرات گرانقدر این علما را نیز در آثار خود منتقل کرده است.
در این مراسم که در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا (س) شهرستان کاشان برگزار شد از 85 نفر از معلمان نمونه شهرستان تقدیر و تجلیل شد.
شهرستان کاشان با 55 هزار دانشآموز و 5 هزار معلم، دارای یک معلم نمونه کشوری، 11 معلم نمونه استانی، 73 معلم نمونه منطقهای و پنج معلم نمونه مدارس غیردولتی است.
انتهای پیام/س20/ژ1001