اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

فاز نخست توفیق معلم دانش‌افزایی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: معلمان وظیفه فرهنگسازی را در جامعه دارند لذا فاز نخست توفیق آنان در این راه، دانش‌افزایی است.

فاز نخست توفیق معلم دانش‌افزایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در دیدار با فرهنگیان به مناسبت فرا رسیدن روز معلم، اظهار داشت: وظیفه معلمان فرهنگ‌سازی در جامعه است بنابراین شیوه و روش پویایی را در ارائه علوم جدید سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: معلمان باید تعصبات فکری و استفاده از جبر و زور را از خود دور کنند زیرا این تفکرات شایسته آنان نبوده و از هیچ کسی پذیرفته نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: چنانچه معلمان بتوانند روز به روز بر علم و دانش خود بیفزایند و تجارب علمی جدیدی را کسب کنند، این مهمترین مرحله آموزش و توفیق آنان در این حرفه مقدس است.

سلیمانی یادآور شد: معلمان وظیفه فرهنگ‌سازی را در جامعه بر عهده دارند لذا  چه در قالب استاد حوزه و دانشگاه یا آموزگار مدرسه، باید به عنوان یکی از اقشار علمی جامعه در طول شبانه‌روز حداقل سه تا چهار ساعت از وقت خود را برای نوآوری در فنون و علوم  جدید در رشته‌های مختلف صرف کنند.

وی گفت: بنابر فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) " منی که از علم آسمانی بهره‌مندم اگر هر روز در معلوماتم افزایشی وجود نداشته باشد آن روز برایم مبارک نیست" باید یاد بگیریم که به عنوان یک قشر فرهنگی جامعه در طول خدمت صادقانه خود در مدارس با ابزار، ادوات و فنون آموزشی که برای افزایش سطح علمی دانش‌آموزان موثر است، آشنا شویم.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: در دین مبین اسلام، افزایش علم برای هر روز دلیل برکت آن روز است.

*از 780 معلم نمونه منطقه‌ای در هفته معلم تجلیل می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان نیز در این دیدار ضمن تبریک روز معلم به تمامی تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت، رشد مباحث آموزشی و کسب عناوین برتر آموزشی و پرورشی استان در سال 91-90 کشوری را مرهون زحمات 35 هزار معلم در  استان دانست.

غلامرضا محمد قاسمی افزود: اجرای طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش از بزرگترین کارهایی است که آغاز شده و طبق برنامه در استان پهناور ما هم به صورت جامع و کامل در حال اجرا است.

وی بیان کرد: در حال حاضر، 55 هزار معلم در 25 هزار کلاس، کار تعلیم و تربیت 550 هزار دانش‌آموز را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: 13 معلم نمونه کشوری، 113 معلم نمونه استانی و 780 معلم نمونه منطقه‌ای در هفته معلم تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول