اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد

تاسیس 4 دانشکده در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان از تاسیس چهار دانشکده جدید و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها در این دانشگاه خبر داد.

تاسیس 4 دانشکده در دانشگاه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله حاتم‌زاده بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به ویژگی‌های شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: شهید مطهری اسلام‌شناس و فیلسوف بزرگی است که شخصیت جامعی دارد.

وی، شهید مطهری را به لحاظ داشتن تفکر اسلامی، فقه، اصول و فلسفه انسان کامل و جامعی دانست و تصریح کرد: آثار شهید مطهری در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار است و معلمی شغل انبیا است و پیامبران الهی برای هدایت انسان‌هاست.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به فعالیت این دانشگاه در استان بیان کرد: دانشگاه گیلان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو دارد.

وی، از افزایش 21 رشته تحصیلی دکترا در دانشگاه گیلان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این رشته‌ها در آینده نزدیک، از سال آینده تعداد دانشجویان دانشگاه گیلان به 20 هزار نفر افزایش می‌یابد.

حاتم‌زاده، با تصریح بر اینکه اکنون دانشگاه گیلان دارای 14 هزار و 300 دانشجو در رشته‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: دانشگاه در مقطع کارشناسی دارای 94 رشته، کارشناسی ارشد 186 رشته و دکتری 49 رشته است.

وی، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان به میزان مقالات علمی تولید شده در مرکز آموزش عالی دانشگاه گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 9.7  درصد اعتبار صرف امور پژوهشی شده بود و امسال این مقدار اعتبار به  13 درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه گیلان، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و 21 رشته گرایش در مقطع دکترا را از اهداف مهم این دانشگاه در سال جاری عنوان کرد.

وی، از تاسیس 4 دانشکده جدید خبر داد و اذعان کرد: تجهیز آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها، اتمام چند پروژه عمرانی از جمله طرح‌های در دست اجرا در سال جاری است.

حاتم‌زاده، برگزاری نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان را برای حل مسائل و  برطرف کردن مشکلات فرهنگی و تربیتی دانشگاه تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول