اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌پذیرد

افزایش 20 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشکده داروسازی همدان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش 20 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشکده داروسازی همدان در سال جاری خبر داد.

افزایش 20 درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشکده داروسازی همدان

محمدمهدی دانشمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از تولید داخل، اظهار کرد: رویکرد دانشکده داروسازی همدان نیز بر این اساس استفاده از تولیدات داخلی برای پژوهش‌های مختلف است.

وی عنوان کرد: اگر چه کیفیت تولیدات ایرانی که برای پژوهش‌ها بکار گرفته می‌شود، در حد تولیدات مشابه خارجی آن نیست اما از نظر قیمت ارزان‌تر بوده و در دسترس‌تر است.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به اینکه در راستای ارتقای کیفیت تولیدات و وسایلی ایرانی که برای پژوهش‌ها استفاده می‌شود، رویکردی در نظر گرفته شده یا نه، تصریح کرد: رویکرد کیفی در برخی از استان‌های دیگر کشور مورد توجه قرار گرفته اما همدان در این زمینه عقب‌تر است.

وی با بیان اینکه تجهیزات دارو در همدان کیفیت ساخت آنچنانی ندارند، گفت: اخیراً یک کارخانه تولید سرم در همدان با قیمت مناسب آغاز به کار کرده که امر کیفیت‌بخشی را نیز مورد توجه قرار داده است این کارخانه با تولیدات مشابه خارجی‌اش نیز همخوانی کیفی دارد.

دانشمهر در بخش دیگری از سخنانش به افتتاح داروخانه مرکزی در دانشکده داروسازی همدان اشاره کرد و گفت: در کل هدف اصلی ما بر این است که در پروژه‌ها و پژوهش‌های این دانشکده از نیروهای داخل دانشگاه علوم پزشکی استفاده کنیم و پروژه‌هایی که قابلیت کاربردی شدن دارند را مورد توجه قرار دهیم.

وی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی و به تبع دانشکده داروسازی با رویکرد تشویقی نسبت به طرح‌هایی که در زمینه‌های مختلف خصوصاً رادیوداروها توسط دانشجویان این دانشگاه و حتی فارغ‌التحصیلان آن ارائه می‌شود، اقبال نشان می‌دهد و در راستای عملیاتی کردن طرح‌ها با این قشر، مساعدت می‌کند.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشکده داروسازی همدان نیز بیان کرد: به طور معمول هر ساله ظرفیت این دانشکده 20 درصد افزوده می‌شود که این مهم در سال جاری نیز محقق شد.

وی در ارتباط با افزایش رشته‌های دانشکده داروسازی نیز گفت: در حال حاضر با توجه به تازه تأسیس بودن این دانشکده، با رشته‌های عمومی آغاز به کار کرده اما با گذشت زمان به سمت رشته‌های تخصصی نیز روی می‌آورد.

دانشمهر با بیان اینکه دغدغه اصلی دانشکده داروسازی همدان در سال جاری، بر خدمات داروخانه مستقر در دانشگاه است، عنوان کرد: قول‌های مساعدی در زمینه احداث ساختمان جدید این دانشکده در سال جاری نیز داده شده که در صورت تحقق خدمات بهتری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول