اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

زمان‌شناسی شهید مطهری آثار وی را کاربردی کرده است

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زمان‌شناسی شهید مطهری موجب شده تا آثار این شهید والا مقام به صورت کاربردی به جامعه عرضه شود.

زمان‌شناسی شهید مطهری آثار وی را کاربردی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز عقیدتی و سیاسی اظهار کرد: یکی از روش‌های تربیتی انحصاری اسلام توجه به ارائه الگو در کنار دستورالعمل‌ها و برنامه‌های دینی است.

وی با بیان اینکه جامعیت شهید مطهری موجب شده است تا وی در میان اساتید دانشگاه و علمای بزرگ به عنوان الگوی جامعه مطرح شود، تصریح کرد: معنویت شهید مطهری هیچ‌گاه موجب نشد تا وی از حضور در صحنه سیاسی منع شده و شخصیت عرفانی وی موجب نشد تا تحرک اجتماعی وی کم شود.

*شهید مطهری تربیت یافته مکتب اسلام واقعی بود

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور شهید مطهری در عرصه‌های مختلف ادامه داد: شهید مطهری در همه ابعاد شخصیتی رشد یافته و تربیت یافته مکتب اسلام واقعی بود.

وی با بیان اینکه جامعیت مطهری موجب می‌شد تا وی در لباس فیلسوف به فلسفه محدود نشده و در انحصار علم خاصی قرار نگیرد، یادآور شد: شهید مطهری دین‌شناسی واقعی بود که قوتش در منطقش نمود می‌یافت.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی خاطرنشان کرد: هیچ دشمنی نتوانست در برابر مطهری آرامش وی را بر هم زده و در برابر او قد علم کند.

وی خاطرنشان کرد: تعادل شهید مطهری از او الگوی شایسته‌ای به جامعه ارائه کرده بود و در عین مقابله با تحجر از روشنفکری منفعل نیز دوری می‌کرد.

 

*شهید مطهری زمان‌شناسی واقعی بود

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به زمان‌شناس‌ بودن شهید مطهری تصریح کرد: زمان‌شناسی مطهری موجب شد تا آثار این شهید والامقام به صورت کاربردی به جامعه عرضه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به نیازهای جامعه در پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: موضوع درس خارج حوزه‌های علمیه باید به مسائل و نیازهای جامعه اسلامی توجه کند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه هنوز مهندسی جامع از نظام سیاسی اسلامی و حکومت دینی و نظام ولایی قرآن کریم در جامعه به درستی تبیین نشده است، افزود: از 100 سر فصل مسائل اجتماعی و موضوعات کاربردی قرآن کریم، هنوز به این امر توجه جدی نشده است.

وی شکرگزاری در برابر نعمت‌های خداوند متعال را ضروری دانست و گفت: باید شکرگزار نعمت ولایت و مردم بوده و قدرشناس این دو نعمت بزرگ بود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول