اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار قرچک:

تجلیل از مقام معلم وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری فارس: بخشدار قرچک با اشاره به جایگاه معلم گفت: تجلیل از مقام معلم وظیفه‌ای همگانی است.

تجلیل از مقام معلم وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حبیب اله ابراهیمی لحظاتی پیش به مناسبت روز معلم در بازدید سرزده از مدرسه شهید ستاری ولی‌آباد، تکریم و تجلیل مقام معلم را وظیفه‌ای همگانی دانست که برای گرامیداشت آن نباید از هرگونه تلاشی دریغ کرد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: در فرهنگ اسلامی ما قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین کتاب انسان‌سازی برای هدایت بشر به بهترین شکل ممکن جایگاه و مقام معلم را ترسیم کرده است.

بخشدار قرچک عنوان کرد: تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

وی با بیان اینکه انسان نیز با پذیرش مسئولیت معلمی، نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت کرده است، افزود: معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند.

ابراهیمی در ادامه بر نقش شهید مطهری در روشنگری جامعه در تمام برنامه‌های هفته معلم تاکید کرد و گفت: انتخاب سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم انتخابی بسیار شایسته و به‌جا بوده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری با کوله باری از اندیشه‌های ناب و اصیل اسلامی وارد محیط پر مخاطره دانشگاه شد و با تمام توان و نیرو از اسلام ناب و حقیقی دفاع کرد، اظهار داشت: او هم در مقابل روشنفکران غرب زده ایستاد و هم با انسان‌های متحجر که از دین و مقتضیات زمان خویش آگاهی نداشتند، مقابله کرد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول