اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافق:

تجلیل از مقام معلم احترام به اندیشه انسانیت است

خبرگزاری فارس: فرماندار بافق گفت: گرامیداشت مقام معلم در واقع احترام به علم و فرهنگ و اندیشه انسانیت است.

تجلیل از مقام معلم احترام به اندیشه انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حسین ندافیان صبح امروز در همایش تجلیل از معلمان برتر در سالن همایش‌های آهن‌شهر بافق با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی ما قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین کتاب انسان‌سازی برای هدایت بشر به بهترین شکل ممکن جایگاه و مقام معلم را ترسیم کرده است.

وی روز معلم را فرصت بسیار خوبی برای تبیین جایگاه و مقام معلم عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی و علمی شهرستان بافق برای گرامیداشت مقام معلم و ارائه عملکرد خود در این روز برنامه‌ریزی کنند.

فرماندار بافق با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم، خود را بهترین معلم معرفی کرده است، بیان کرد: اینکه در مکتب تربیت اسلامی به این موضوع تأکید شده است وظیفه ما را در قبال تحصیل و تدریس و علم‌آموزی و تفکر دوچندان می‌کند.

وی بر لزوم افزایش کیفیت برنامه‌های گرامیداشت هفته مقام معلم تأکید کرد و افزود: تجلیل از مقام معلم نه تنها ریشه در دین و اخلاق دارد، بلکه موجب ارتقای منزلت اجتماعی قشری می‌شود که در تربیت علمی و فرهنگی آینده‌سازان کشور نقش عمده‌ای دارند.

ندافیان خاطرنشان کرد: یکی از ایام ارزشمندی که در نظام جمهوری اسلامی ایران با ابتکار و افتخار نام‌گذاری شده است، روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان روز گرامیداشت مقام معلم است و معلمان میهن اسلامی ما نیز با تأسی از پیامبر و شهیدانی هم‌چون مطهری زمینه‌ساز فردایی روشن و نویدبخش آینده‌ای سرشار از امید به دانش‌آموزان هستند.

وی تجلیل از مقام معلم را احترام به علم و فرهنگ خواند و خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از شئون الهی است که خداوند از وجود خود این شأن عظیم را به پیامبر و اولیای پاک خود واگذار کرده است و چه بسیار انسان‌ها که با پذیرش این مسئولیت قدم در مسیر اولیای الهی گذاشته‌اند و در تربیت نسل‌های آینده تأثیرگذار هستند و این قشر باید بستر را برای آینده بهتر فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت توجه به بازنشستگان فرهنگی گفت: با وجود اینکه این قشر در ظاهر فعالیتی ندارند، اما آثار خیر و برکات آنان در جامعه برای همه آشکار است.

فرماندار بافق با اشاره به فرمایش گوهربار حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه "دانشمندان تا جهان ادامه دارد زنده هستند"، افزود: جامعه امروز مدیون تفکر و اندیشه این قشر است چرا که کار تعلیم و تربیت تمام شدنی نیست و محل خاصی هم ندارد.

ندافیان هم‌چنین با بیان اقدامات انجام شده در سال گذشته در زمینه آموزش و پرورش تصریح کرد: به لحاظ گسترده بودن فعالیت‌های این نهاد در بخش‌های مختلف فرهنگی و علمی، توجه به زیرساخت‌ها و تأمین اعتبار بیش‌تر در این بخش ضروری است.

وی در این راستا تعامل، هم‌فکری و همراهی خیّرین، فرهیختگان و همه دوستداران علم و ادب را خواستار شد و خاطرنشان کرد: توجه به ساخت و ساز مراکز فرهنگی، علمی، بهداشتی و درمانی مهم‌ترین رویکرد سرمایه‌گذاری شهرستان بافق در سال جاری است.

به گزارش فارس، شهرستان بافق دارای 830 فرهنگی است که در 86 آموزشگاه و مدیریت آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند.

در این همایش از هشت معلم نمونه استانی و 13 معلم نمونه شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول