اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور گناباد:

دانشگاه پیام‌نور نخستین دانشگاه باز جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور گناباد گفت: دانشگاه پیام‌نور نخستین دانشگاه باز در جهان اسلام و بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور است.

دانشگاه پیام‌نور نخستین دانشگاه باز جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، کاظم گلباف صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان که در آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور در سال 1367 براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی تأسیس شد و در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و خون شهیدان با 583 مرکز و واحد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گناباد افزود: از ارکان توسعه علمی هر کشور آموزش است که سبب رشد و شکوفایی استعدادها می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در آموزش می‌طلبد که روش‌های نوینی ایجاد شود که دانشگاه پیام‌نور در ایجاد این روش‌های نوین سیاست‌های خوبی را دنبال کرده است.

گلباف تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور نخستین دانشگاه باز در جهان اسلام و بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور است.

وی با اشاره به دانشگاه پیام‌نور گناباد گفت: دانشگاه پیام‌نور گناباد در سال 1368 تأسیس و در سال 1369 رسماً فعالیت آموزش خود را با 4 رشته تحصیلی و 200 دانشجو آغاز کرد.

گلباف افزود: از آن زمان تاکنون دانشگاه پیام‌نور گناباد توانسته است گام‌های مؤثری در رسیدن به اهداف اساسی دانشگاه برداشته و از این طریق به پیشرفت و توسعه شهرستان گناباد و منطقه زیرپوشش خود کمک شایانی داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گناباد افزود: با پی‌گیری‌های به عمل آمده این دانشگاه در حال حاضر به لحاظ آموزشی به عنوان قطب آموزشی که توانسته منطقه وسیعی را در استان‌های خراسان‌ رضوی و جنوبی زیر پوشش بگیرد مطرح است.

گلباف تصریح کرد: رشد کمی قابل توجهی در طول 22 سال انجام گرفته است که همواره ارتقای سطح کیفی نیز مورد توجه بوده است.

وی گفت: در طول چند سال اخیر بیش‌تر همّ و غم دانشگاه توسعه کیفی دانشگاه بوده است به طوری که جذب اعضای هیئت علمی گسترش زیادی پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گناباد اظهار داشت: ارتقای رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی از 15 رشته به 30 رشته، تأسیس کارشناسی‌ارشد در دو رشته ریاضی کاربردی گرایش تحقیق در عملیات و زبان و ادبیات فارسی، برگزاری 3 همایش علمی پژوهشی از جمله فعالیت‌های دانشگاه در حوزه آموزشی پژوهشی است.

وی افزود: افزایش تعداد دانشجویان به 3 هزار و 500 دانشجو، فارغ‌التحصیلی حدود 3 هزار و 600 دانشجو در مقطع کارشناسی، قبول بیش از 200 نفر از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی بالاتر، تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه، تأسیس رشته معماری، ایجاد مرکز انفورماتیک و ایجاد سایت تخصصی دانشگاه از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

گلباف ادامه داد: نصب و راه‌اندازی تجهیزات ماهواره و فیبر نوری، نصب شبکه اینترانت، ایجاد لابراتوار تخصصی زبان انگلیسی، خریداری و نصب آنتی‌ویروس، خرید کتب و منابع تخصصی دانشگاه، چاپ 6 مقاله ISI توسط اساتید و اعضای هیئت علمی، تألیف و ترجمه 10 جلد کتاب توسط اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه از دیگر فعالیت‌های حوزه آموزشی پژوهشی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بخش عمرانی نیز گفت: ساخت مجتمع فرهنگی و نمازخانه، احداث و تجهیز سلف‌سرویس، تملیک پردیس کل دانشگاه، شروع عملیات ساخت سالن ورزشی، شروع عملیات ساخت سر درب دانشگاه، توسعه استادسرای دانشگاه و محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز از جمله اقدامات در این حوزه است.

گلباف در مورد فعالیت‌های فرهنگی ورزشی دانشگاه نیز گفت: برگزاری 4 کرسی آزاداندیشی، برگزاری مسابقات ورزشی و دانشجویی قوی‌ترین مردان در سطح شهرستان، برگزاری شب شعر، فعالیت‌های کانون‌های عترت، هلال‌احمر، انجمن‌های علمی و پایگاه‌های مقاومت بسیج، حضور در مسابقات ورزشی استانی و کشوری از دیگر فعالیت‌های دانشگاه در این حوزه است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول