اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته معلم

مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم تجلیل از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج به مناسبت روز معلم در این دانشگاه با حضور استاندار، رئیس این دانشگاه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از اعضای هیئت علمی، دانشیاران و اساتید دانشگاه یاسوج اظهار داشت: در هر جامعه و هر مجموعه‌‌ای نیروی انسانی مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه برای رشد و بالندگی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ممکن است در اینکه عامل دوم توسعه و پیشرفت چیست، اختلاف‌نظرهایی باشد ولی نیروی انسانی به‌عنوان عامل اصلی و تاثیرگذارترین در حرکت به جلو و پیشرفت، مورد اتفاق‌نظر است.

وی ادامه داد: در این میان دانشگاه به‌ عنوان تربیت‌کننده و آموزش‌دهنده نیروی انسانی نقش پررنگ و بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.

نیکزاد با اشاره به ارزش و اهمیت مقام معلم گفت: از دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی تا بالاترین مدارج علمی همواره معلمان و اساتید دانشگاه در کنار فرد تحصیل‌کننده هستند.

وی تاکید کرد: در هر کشوری که آموزش و پرورش و دانشگاه‌های آن پویاتر و قوی‌تر باشند نیروی انسانی در آن جامعه متعهد و متخصص‌تر خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نتیجه کار معلمان و اساتید دانشگاه را پیشرفت روزافزون جامعه دانست و اضافه کرد: معلمی شغل انبیاست که هر کسی توفیق معلم شدن و سرافراز بیرون آمدن از عهده رسالت معلمی را ندارد.

* بار اصلی توسعه و پیشرفت بر دوش معلمان و اساتید است

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بار اصلی پیشرفت و آبادانی این مرز و بوم بر دوش معلمان در مدارس و اساتید در دانشگاه‌هاست که باید به مقام شامخ معلمان درود فرستاد.

نیکزاد تصریح کرد: دانشگاه یاسوج پیشرفت‌های علمی و فرهنگی زیادی داشته که حاصل تلاش و دلسوزی اساتید این دانشگاه بوده و بدون شک مردم، دانشجویان و مسئولان قدر این زحمات را می‌دانند.

وی ایجاد اعتماد به نفس در همه ایرانی‌ها را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب خواند و تاکید کرد: در دوران طاغوت به ما القا می‌کردند که تولید علم و اختراع مربوط به شما نیست و شما باید حتی سیم خاردار را هم از خارج وارد کنید.

نماینده دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی و دادن اعتماد به نفس به قله‌های پیشرفت رسیده‌ایم به ‌طوریکه در بسیاری شاخص‌ها جزو چند کشور برتر دنیا هستیم.

* اساتید صاحب‌نظر اصلی‌ترین سرمایه دانشگاه یاسوج هستند

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست با تبریک روز معلم گفت: معلمان کسانی هستند که امیرالمومنین در مورد آنها فرموده اگر فردی یک کلمه را به من بیاموزد یک عمر مرا بنده خود کرده است.

اردوان ارژنگ افزود: دانشگاه یاسوج در سال 84 حدود 30 دانشجوی کارشناسی ارشد داشته ولی اکنون 700 دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود 35 دانشجوی مقطع دکتری دارد.

وی بیان کرد: این اعداد رشد قابل قبولی را نشان می‌دهد که این مهم با تلاش گاه شبانه‌روزی همه پرسنل، اعضای هیئت علمی و اساتید این دانشگاه به‌ وجود آمده است.

رئیس دانشگاه یاسوج با تشریح برخی عملکرد این دانشگاه، به کسب رتبه برتر فرهنگی در دو سال متوالی اشاره کرد و بیان داشت: قرار گرفتن در جمع هشت دانشگاه برتر فرهنگی کار ساده‌ای نیست و این افتخارات متعلق به همه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه است.

وی بیان کرد: دانشگاه یاسوج ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد ولی مهم‌ترین ظرفیت و سرمایه این دانشگاه اساتید و اعضای هیئت علمی صاحب‌نظری است که هر کدام از آنها می‌تواند یک جمعیت زیادی را رهبری و راهبری کند و بخشی از مشکلات مملکت را برطرف کند.

ارژنگ تصریح کرد: دانشگاه همه توان خود را برای مهیا کردن بستری که همه دانشجویان و اساتید این دانشگاه بتوانند توانایی‌های خود را به مرحله اجرا دربیاورند، به ‌کار می‌بندند ولی بدون شک در این راه بزرگ نیازمند همکاری همه دستگاه‌های برون دانشگاهی به‌ ویژه استانداری این استان هستیم.

رئیس دانشگاه یاسوج اختصاص زمین کشاورزی به دانشکده کشاورزی برای فعالیت‌های تحقیقاتی، حمایت‌های مالی از مرکز رشد، تسریع در روند ساخت پارک علم و فناوری و برطرف شدن مشکل زمین آن، کمک به ساخت دانشکده‌های صنعت و معدن چرام و نفت و گاز گچساران را به‌ عنوان بخشی از مطالبات دانشگاه یاسوج از استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول