اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان هشدار داد

سوءاستفاده سایت Texas Jornal of scienice از مقالات دانشگاهی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از سوءاستفاده سایت جعلی Texas Jornal of scienice از مقالات دانشگاهی خبر داد و گفت: اساتید دانشگاهی مراقب کلاه‌برداری سایت‌های خارجی ارزیابی مقالات باشند.

سوءاستفاده سایت Texas Jornal of scienice از مقالات دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسین‌زاده امروز در جمع خبرنگاران از کلاه‌برداری یک سایت خارجی مقالات خبر داد و اظهار داشت: اخیراً افرادی در خارج از کشور با راه‌اندازی یک وب‌سایت جعلی به نام یکی از نشریات معتبر بین‌المللی و به عنوان هزینه ارزیابی و چاپ مقالات علمی در نشریه  Texas Jornal of scienice مبالغی را به فراخور مقالات ارائه شده، بین 200 تا 600 دلار از اساتید دانشگاه و محققان مطالبه می‌کند.

وی افزود: این سایت با معرفی چند نفر پرداخت‌های ارزیابی در کشور این ارزها را به حسابی در بانک لیبرتی در خارج از کشور پرداخت می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به شیوه و شگرد این افراد، پلیس آگاهی به محققانی که قصد ارسال مقاله به نشریات خارجی دارند توصیه می‌کند قبل از واریز هر وجهی به حساب این افراد از صحت ادعای آنها و اطلاعات ارائه شده اطمینان حاصل کنند.

*دستگیری هشت سارق حرفه‌ای خودرو در اصفهان

وی هم‌چنین از دستگیری هشت نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار سرقت خودرو در اصفهان خبر داد و گفت: یکی از آنها 50 سال سن دارد که 16 مرتبه توسط پلیس دستگیر و 16 زندان کشور را تجربه کرده است.

حسین‌زاده اضافه کرد: این فرد علاوه بر زندان داخلی در زندان سوفیای بلغارستان، مسکو، دمشق و استانبول زندانی بوده و با کف‌زنی و سرقت تحت پوشش مأموران دولتی مرتکب جرم شده است.

وی بیان داشت: این باند حرفه‌ای و سابقه‌دار که بین چهار تا 16 سال سابقه کیفری دارند، اتومبیل‌های مدل بالای ماکسیما، زانتیا و پژو پارس را سرقت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: این افراد با استفاده از تجهیزات تقلبی اوراق بها‌دار از اسناد جعلی برای ارتکاب جرم به منظور فروش این خودروها استفاده می‌کردند.

وی افزود: سارقان در مجتمع تجاری، بانک‌ها، قرض‌الحسنه و نمایشگاه اتومبیل کمین و افرادی که وجه نقد داشتند را شناسایی و در فاصله‌ای به دور از توجه فرد مال باخته در حالی که طی طریق می‌کردند با معرفی به عنوان مأموران انتظامی جلوی آنها را گرفته و اموالشان را سرقت می‌کردند.

حسین‌زاده بیان داشت: این سارقان توسط تیم‌های اعزامی مجرب آگاهی اصفهان در یکی از شهرهای شمالی کشور در روزهای پایانی فروردین‌ماه دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: یکی از سارقان تحت تعقیب 10 دادسرای کشور و سه نفر دیگر دارای احکام محکومیت قطعی حبس هستند که توسط پلیس اصفهان دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: سه سارق که دارای حکم محکومیت هستند به قید وثیقه و حکم سند آزاد بودند.

وی اضافه کرد: با بررسی انجام شده سارقان فقط یک فقره سرقت در اصفهان داشتند اما فقرات متعدد سرقت از منزل در استان کرمان، یزد، تهران، کرج، گیلان، مازندران و خراسان‌رضوی را مرتکب شدند که ساز و کار لازم انجام و با کار ویژه اطلاعاتی این هشت سارق دستگیر شدند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول