اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره 2 کاندیدای مجلس همدان ـ 4

چالش دو کاندیدا بر سر استفاده از انتشارات دانشگاه برای تبلیغات

خبرگزاری فارس: مناظره دو کاندیدای انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی در همدان با مطرح شدن بحث استفاده از انتشارات دانشگاه برای تبلیغات انتخاباتی به چالش کشیده شد.

چالش دو کاندیدا بر سر استفاده از انتشارات دانشگاه برای تبلیغات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان در ادامه برنامه مناظره‌ نامزدهای مرحله دوم انتخابات در همدان، سیدمحمدکاظم حجازی در پاسخ به یکی از دانشجویان در خصوص عملکردش در طول مدت نمایندگی اظهار داشت: یکی از موانع رشد شهر همدان همیشه این نوع نگاه بوده که "به چه کار ما می‌آید؟"، "چه کار می‌خواهیم بکنیم؟"، "دیگران رفتند چه شد؟" و ... به خاطر همین نگاه‌ها دیگر استان‌ها پیش افتادند.

وی افزود: اینکه از روز اول دنبال پروژه‌های زیرساختی رفتم برای این بود که بتوانم شعاری که همه می‌دادند و عمل نمی‌کردند در زمینه ایجاد اشتغال، انجام دهم و پروژه‌های کلان نظیر منطقه ویژه اقتصادی را انجام دهم اگر چه امروز از مدیران استانی گله‌مند هستیم که در این مسیر سست کار می‌کنند.

حجازی گفت: حدود دو سال و نیم است که به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان درب اتاق رئیس جمهور و استاندار و مسئولان مختلف را زدم تا نخبگان برای طرح‌های خود به استان‌های دیگر نروند و بر این اساس نیز بنیاد نخبگان استان همدان شکل گرفت چون وقت گذاشتیم.

وی ابراز داشت: احساس من این است که اگر امروز این پست را بر زمین بگذارم بهترین باقیات الصالحات برای من، این بوده که نگاه نخبگان استان به پیشرفت استان‌های دیگر نباشد ضمن اینکه من در این چهار سال تنها بودم.

دانشجوی دیگری خطاب به ابراهیم کارخانه‌ با بیان اینکه چرا دوره هشتم مجلس کاندیدا نشده، با اشاره به طرح‌هایی که توسط این کاندیدا در زمینه تحول کشور ارائه شده گفت: چطور می‌توانید تک تک این طرح‌ها را به تصویب برسانید.

کارخانه‌ در پاسخ به این سئوال گفت: در زمان مجلس هفتم مهم‌ترین مسئله کشور بحث هسته‌ای بود و وضعیت خاصی در کشور حاکم بود لذا احساس وظیفه و تکلیف کردم و برای نخستین بار وارد میدان انتخابات شدم اما در مجلس هشتم وضعیت کاملاً متفاوت بود وضعیت سیاسی داخلی و خارجی و مسئله هسته‌ای در آرامش بود و من نیز تمایلی برای نامزد شدن نداشتم و وارد مسائل اجرایی شدم چون تنگناها را می‌شناختم.

وی افزود: در مجلس نهم شرایط از نظر مسائل سیاسی داخلی و بین‌المللی و هسته‌ای کاملاً متفاوت است و در بین 225 نماینده که به مجلس راه یافتند حتی یک نفر مدرک هسته‌ای ندارد بنابراین حضور خود را تکلیف می‌دانم چون من فردی صاحب ایده‌ام و مقام معظم رهبری نیز گفته‌اند نمایندگان با برنامه را به مجلس بفرستید.

در ادامه دانشجویی نیز خطاب به حجازی بیان کرد: آقای حجازی شما در جایی بیان کردید که گرفتن مدرک فوق لیسانس کار سخت و زمانبری برای شما نیست و خود شما مدرک ارشدتان را بعد از نمایندگی گرفتید در حالیکه بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، وقت نماینده باید برای مردم باشد؛ در این مورد توضیح دهید.

حجازی در پاسخ تصریح کرد: این بحث مانع نیست و من در دوران دفاع مقدس که وارد جبهه شدم درس خواندم و تا مدارک دانشگاهی را در آن جبهه‌ها دنبال کردم و کارشناسی ارشد را می‌توان در خارج از کار انجام داد.

دانشجویی نیز خطاب به کارخانه‌ گفت: رویکرد شما با دوره سازندگی و دولت اصلاحات چقدر فرق دارد و آیا رویکرد شما منطبق بر دکتر احمدی‌نژاد است.

این دانشجو ادامه داد: شما در صحبت قبلی بیان کردید که یک آزمون ورودی برای نمایندگان گذاشته شود تا نمایندگانی که کارشناسی ارشد دارند در آن وارد شوند آیا اگر نماینده‌ اصلحی باشد که مدرک ارشد ندارد، نباید وارد شود، شما ساختارهای کشور را عامل ایجاد فساد می‌دانید و یا افراد را.

کارخانه‌ در پاسخ با بیان اینکه رویکرد ما رویکرد رهبری است، گفت: هر رویکرد مقابل رهبری را به هیچ عنوان قبول ندارم.

وی در پاسخ به چرایی لزوم اخذ آزمون از نمایندگان در سطح کارشناسی ارشد نیز بیان کرد: در مجلس هفتم این روند به گونه‌ای بود که لیسانس می‌توانست کاندیدا شود اما مجلس نهم مسئله لیسانس را حذف کرد و فقط کارشناسی ارشد را تصویب کرد که اگر من در این مجلس بودم قطعاً به این رأی مخالف می‌دادم چون ما لیسانسیه‌هایی داریم که از تخصصی‌های کارشناسی بسیار بالایی برخوردارند.

کارخانه‌ اظهار کرد: در زمینه عوامل فساد اقتصادی ما هم ساختار را دارای مشکل می‌دانیم و هم افراد را که بر این اساس در هر دوی این موضوع باید برخورد لازم صورت گیرد.

حجازی نیز در ارتباط با موضوع مدرکش اظهار کرد: من برای دوره بعد نمایندگی نیاز به فوق لیسانس نداشتم چون بر اساس جانبازیی‌ام مدرک لیسانسم معادل فوق لیسانس است این را از این بابت می‌گویم که عناوین را تطبیق بر مدرک ندهید همانطور که لفظ دانشمند هسته‌ای را برای کارشناسی ارشد نمی‌توان استفاده کرد.

وی افزود: درست نیست که برای همه تبلیغات و بروشورهای یک کاندیدا از انتشارات دانشگاه بوعلی استفاده شود من نمی‌دانم شاید منع قانونی این موارد برطرف شده من خبر ندارم، حتما دانشگاه اجازه داشته این منابع را برای یک کاندیدا لحاظ کند و اوراقی که حتما از سهمیه دانشگاه نبوده و صرفاً برای یک کاندیدا استفاده شده، حتما خلاف نبوده است!

حجازی خطاب به کارخانه‌ گفت: همه انتشارات شما از داخل دانشگاه انجام شده و یکی از نگرانی‌ها در همدان این است که دیگران در حال اداره کردن حوزه شما هستند و تمام تبلیغات شما در این دانشگاه انجام شد و اوراق تکثیر شده شما از محل انتشارات این دانشگاه به انجام رسید.

وی در خصوص سؤال دانشجویی در خصوص پیامکی با مضمون عدم حمایت یکی از کاندیداهای مرحله اول از حجازی، تصریح کرد: آقای نظری اعلام کرده که از بنده حمایت می‌کند و هیچ وقت با شما همراهی نخواهد کرد اما چنین پیامکی ارسال شد و ایشان از این بابت به دادگستری شکایت کرده است.

حجازی با بیان اینکه خیلی از اصول را باید در بحث تبلیغات رعایت کنیم، عنوان کرد: متأسفانه نوع تبلیغاتی که در این ایام صورت گرفت مشکل داشت و الفبای آن رعایت نشد.

کارخانه‌ نیز در واکنش به این اظهارات گفت: در ارتباط با بحث دانشمند هسته‌ای این مطلب از قول آقای حداد عادل است که با توجه به نقش برجسته‌ای که در رابطه با مسئله هسته‌ای در مجلس داشتم و مورد رجوع نمایندگان مجلس هفتم بودم، گفته شده است.

کارخانه‌ بحث انتشارات دانشگاه را یک تهمت بزرگ قلمداد کرد و افزود: این تهمت بزرگ و عجولانه‌ای است چون تمام بروشورهای من در چاپ روشن چهار راه خواجه رشید تکثیر شده اما در ارتباط با تا زدن آنها در دانشگاه بوعلی با بخش خصوصی انجام شد.

وی با بیان اینکه سالم‌ترین و پاک‌ترین روش تبلیغاتی را در این دوره من داشتم، گفت: وابسته به هیچ جایی نبودم.

حجازی در پاسخ گفت: انجام کارهای انتشاراتی شما به جهت ورود برخی از حامیان شما به دانشگاه بوده چرا که هیچکدام از 30 کاندیدا از این امکان استفاده نکردند، اگر خلاف قانون نبوده باید مشخص شود.

کارخانه‌ پاسخ داد: آقای حجازی انتشارات دانشگاه به بخش خصوصی واگذار شده و دانشگاه چندین میلیارد تومان دارد در ردیف خصوصی که از این طریق تأمین می‌شوند.

حجازی پاسخ داد: اگر ما نیز این اطلاعات را داشتیم خیلی خوب بود و این همه هزینه برای انتشارات نمی‌کردیم.

پس از درگیری لفظی دو کاندیدا ادامه چالش برانگیز این مناظره با درگیری فیزیکی برخی از هواداران دو کاندیدا توأم شد که در نتیجه دو نامزد انتخاباتی جلسه را ترک کردند.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول