اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشره

استاد برجسته شیمی دانشگاه تبریز عنوان برترین‌های جهان را گرفت

خبرگزاری فارس: بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشره در پایگاه اطلاعات علمی Web of science، مرحوم دکتر دانشور استاد شیمی دانشگاه تبریز بار دیگر به‌عنوان یکی از محققان برتر ایرانی در گرایش مهندسی در میان برترین‌های جهان قرار گرفت.

استاد برجسته شیمی دانشگاه تبریز عنوان برترین‌های جهان را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، بر این اساس مرحوم دکتر نظام‌الدین دانشور موفق به کسب رتبه 30 در بین دانشمندان ایرانی و احراز رتبه در میان محققان جهان شده است.

معیار ورود به فهرست دانشمندان یک درصد برتر در هر گرایش علمی، کسب تعداد معین ارجاع به مقالات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Web of science بر اساس آستانه‏های مشخص شده برای هر گرایش علمی است.

بر پایه این گزارش، 59 دانشمند و استاد دانشگاه‌های ایرانی در رشته‌های مهندسی، شیمی، کامپیوتر، علوم پزشکی و داروسازی در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند. 

دکتر نظام‌الدین دانشور استاد گروه شیمی کاربردی و گروه مهندسی شیمی  دانشگاه تبریز 21 شهریورماه سال 86، پس از عمری تلاش در عرصه‌های علمی و پژوهشی دارفانی را وداع گفت.

وی در سال 1326 در شهرستان مرند به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات مقدماتی، مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1350 در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه فنی استانبول و کارشناسی ارشد شیمی معدنی را در سال 1356 از دانشگاه نیوکاسل انگلستان دریافت کرد. 

دانشور تحصیلات دکترای خود را در سال 1360 در همین رشته در دانشگاه نیوکاسل به اتمام رساند و از سال 1350 به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت شد. 

وی در سال 1374 به درجه دانشیاری و در سال 1382 به درجه استادی ارتقا پیدا کرد، دکتر دانشور از بنیانگذاران رشته شیمی کاربردی در کشور محسوب می‌شد به طوری که با تلاش وی نخستین دوره کارشناسی ارشد و دکترای شیمی کاربردی در ایران در دانشکده شیمی دانشگاه تبریز ایجاد شد.

دانشور در سال 1382 عنوان پژوهشگر نمونه آذربایجان‌شرقی و در سال 1383 عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه تبریز را کسب کرد.

کتاب اصول کنترل کیفیت آب که توسط ایشان ترجمه شد، در سال 1384 به‌عنوان کتاب برگزیده سال کشور انتخاب شد.

دانشور پیش از این نیز بر اساس آمار موسسه اطلاعات علمی (ISI) با قرار گرفتن در جمع یک درصد اول پژوهشگران جهان در رشته‌های مربوطه و عبور از مرز تعداد ارجاع به مقالاتشان عنوان دانشمند بین‌المللی و محقق برجسته عنوان سی‌ام را کسب کرده بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول