اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

شأن معلم در ایران حفظ نمی‌شود

خبرگزاری فارس: استاد تربیتی حوزه و دانشگاه گفت: در ایران شأن معلم آن طور که شاید و باید حفظ نمی‌شود.

شأن معلم در ایران حفظ نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام حسن عرفان دوشنبه شب در جمع تعدادی از معلمان و کارگران کوهبنان اظهار داشت: در اسلام و فرهنگ اسلامی مقام معلم بسیار مقام والا و با ارزشی است و در حقیقت مقامی بالاتر از مقام معلم وجود ندارد و از این نظر است که معلمان وارثان انبیاء شمرده می‌شوند.

وی افزود: با بررسی و جستجو در آیات، روایات ائمه معصوم (ع) و سخنان رهبران و بزرگان دین ویژگی‌هایی یافت می‌شود که می‌تواند ارزشمندی و خوبی یک معلم را نمایان سازد.

این استاد تربیتی خاطر نشان کرد: رسالت معلم در جامعه همان رسالت خداوند است که انسان‌ها را از ظلمات به سوی نور خارج می‌کند و اینجا است که نقش سرپرستی و خروج آگاهانه افراد یک جامعه انسانی از ظلمات به سوی نور بر عهده معلمان آگاه و دلسوز گذاشته شده است.

عرفان تصریح کرد: در ایران شأن معلم آن طور که شاید و باید حفظ نمی‌شود، اما در کشوری مثل ژاپن وقتی معلمی وارد مطب پزشک می‌شود با ارائه کارت شناسایی بدون نوبت به نزد دکتر می‌رود در حالی که تمام مریضان به احترام معلم و مقام وی هیچ‌گونه اعتراضی نمی‌کنند.

وی با اشاره به شخصیت وجودی شهید مطهری گفت: این استاد بی‌نظیر یکی از شخصیت‌های جهان اسلام به شمار می‌رود که از نظر هوش، علم، عبادت، معنویت، خودسازی، تقوا و ... به درجات والا و بالایی رسیده بود.

عرفان روز کار و کارگر را به تمام کارگران عرصه اقتصاد کشور تبریک گفت و افزود: این قشر از مظلوم‌ترین اقشار جامعه به حساب می‌آیند که هنوز هم ظلم بر آنان روا می‌شود در حالی که اسلام سفارش زیادی در مورد پرداخت به موقع حقوق کارگران بیان داشته و در این زمینه امام صادق (ع) فرمودند، « قبل از خشک شدن عرق کارگر حقوق وی را پرداخت کنید.»

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول