الهام یزدانیان نوشآبادی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دولت باید برنامهریزی کند که معلمان در دورهای مشخص از خدمت بتوانند از مسکن مناسب برخوردار شوند چرا که نخستین هدف اشتغال افراد جامعه برخورداری از مسکن و امکانات رفاهی است.
وی افزود: یکی از ابزار سازماندهی و مدیریت، ارتقای درجه و رتبه کارکنان است و آموزش و پرورش باید نظام ارتقای معلمان را به گونهای طرحریزی کند که رتبهبندی معلمان بر اساس ارزشیابیهای علمی، ارائه خدمات آموزشی، طرحهای تحقیقاتی و تربیتی و پروژههای مؤثر در مسیر ارتقای کیفیت آموزش و پرورش باشد.
این وکیل دادگستری با تأکید بر اهتمام معلمان برای انجام دادن وظیفه آموزشی و تربیتی خود بدون توجه به مشکلات موجود اذعان داشت: با این وجود تأمین حقوق اجتماعی فرهنگیان عامل مؤثری در جهت تقویت روحی و میزان علاقهمندی آنان در امر تعلیم و تربیت محسوب میشود.
وی با اشاره به آنکه مسدود کردن یا کسر حقوق بسیاری از فرهنگیان به علت ضمانت دیگران، باعث مشکلاتی روحی برای آنها میشود، بیان داشت: تأسیس نهادهای مشترک آموزش و پرورش با دستگاه قضایی مثل شورای حل اختلاف اختصاصی گام مؤثری در حل مشکلاتی از این دست و موجب حفظ منزلت اجتماعی فرهنگیان است.
این کارشناس ارشد حقوق گفت: استفاده از فرصتهای تحقیقاتی و آموزشی مدون در طول دوره خدمت از حقوق حرفهای معلمان محسوب میشود و بر این اساس آموزش و پرورش باید زمینه استفاده از این امتیازات و فرصتها را برای معلمان با تعیین شرایط مربوط فراهم کند.
یزدانیان همچنین متذکر شد: مزایای مادی معلمان باید با جایگاه آنان تناسب داشته باشد و به عبارت دیگر برخورداری از مزایای برابر با مشاغل همتراز مانند اعضای هیئت علمی دانشگاهها با توجه به مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و میزان تلاش قابل قبول آنان در تحقق اهداف مدرسه از حقوق قانونی آنها به شمار میرود.
انتهای پیام/ی20/ژ1001