اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌غربی:

تلاش نمایندگان مجلس برای جذب اعتبار چشمگیر نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبار چندان چشمگیر نیست.

تلاش نمایندگان مجلس برای جذب اعتبار چشمگیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رسول اصغرزاده ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات شرکت برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ما از نمایندگان مردم در مجلس گلایه داریم زیرا در راستای جذب اعتبار برای حمایت شورا و شهرداری‌ها گامی برنداشته‌اند.

وی گفت: نمایندگان ارومیه نمی‌توانند ادعا کنند از تهران و کانال‌های مختلف برای مدیریت و عمران شهری بودجه نقدی به شهرداری و شورای اسلامی ارومیه رسانده‌اند به طوری که در بعضی شهرستان‌ها نیز وضعیت به این شکل می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه نمایندگان تعداد معدودی از شهرها برای جذب اعتبار تلاش کرده‌اند، بیان داشت: آقای جهانبخش محبی‌نیا نماینده حوزه انتخابیه میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ  به دفعات از طریق مذاکره با معاون رییس‌جمهوری منابع مالی برای حوزه انتخابیه خود جذب کرد که در این شهرستان‌ها برای طرح‌های مختلف به‌راحتی تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه در مبحث واگذاری تصدی‌گری‌ها در امور شهری نیز از نمایندگان مجلس گلایه داریم، خاطرنشان کرد: در بعضی مسائل مدیریت شهری شوراها هیچ‌گونه وظیفه‌ای ندارند در حالی که تبعات منفی برخی مسائل را اعضای شورا تحمل می‌کنند زیرا بیش از سایر نمایندگان در تماس مستقیم با مردم قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه مجلس ششم، هفتم و هشتم نسبت به واگذاری تصدی‌گری‌ها به شورای شهر اقدامی صورت نداد، گفت: انتظار می‌رود مجلس نهم در این حوزه با اقتدار و صلابتی مضاعف وارد شده و از خود کارنامه درخشانی بر جای بگذارد.

این مسئول با بیان اینکه اعضای شوراهای روستا انگیزه خود را به دلیل بی‌توجهی‌ها از دست داده‌اند، بیان داشت: اعضای شوراها در مناطق روستایی به دلیل بعضی کم‌توجهی‌ها انگیزه خود برای فعالیت‌کردن از دست داده‌اند به طوری که این آفت در دوره سوم تشدید پیدا کرد پس انتظار می‌رود مسئولان نسبت به ترغیب کردن افراد خادم، ولایتمدار و صاحب‌نظر برای شرکت در انتخابات اقدام کنند.

اصغرزاده با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی بیش از 2 هزار و 800 روستا وجود دارد ولی تعداد شوراها تشکیل شده فقط یک هزار و 900 مورد می‌باشد، ادامه داد: چنانچه این روند همچنان ادامه پیدا کند به نظر می‌رسد در مورد مشارکت انتخاب‌شونده‌ها یا کاندیداها کاهش چشمگیری را شاهد باشیم ولی باید توجه داشت در مناطق روستایی افراد تشنه خدمت زیادی وجود دارد به طوری که حتی منزل خود را به دفتر کار تبدیل کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌غربی تعامل بیشتر شهرداران با شوراها را خواستار شد و گفت: در بعضی شهرها متاسفانه شاهد این موضوع هستیم شهردار قبل از اخذ رای و دریافت حکم خود از استانداری، وزارت کشور و ... تعامل خوبی با شورا دارد ولی بعد از سپری‌شدن این مراحل، میزان تعامل‌ها کمرنگ می‌شود ولی امید است این رویکرد اصلاح شود زیرا آبادانی شهر و استان در گروی کار جمعی است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول